TA DOKUMENT
PREDSTAVLJA ZBIR ODZIVOV JAVNOSTI IN JE
NAMENJEN ZGOLJ
ZA INTERNO RABO, ZA OBVEŠČANJE UREDNIKOV
OZIROMA
UREDNIŠTEV. NJEGOVE VSEBINE ALI DELOV VSEBIN NI
DOVOLJENO
UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU.
POVZETEK
ODZIVOV GLEDALCEV IN POSLUŠALCEV PROGRAMOV RTV
SLOVENIJA,
POSREDOVANIH PO TELEFONU, PO POŠTI IN PO
ELEKTRONSKI
POŠTI V INFORMACIJSKI CENTER VARUHINJE
od 1. do 28.
februarja 2010
Do konca
meseca februarja sem prejela skupaj 52
pritožb, predlogov in pohval,
od tega po elektronski pošti 36, po telefonu 14 in 2 po navadni pošti.
Nekatera pisma in
telefonski
klici vsebujejo več različnih pritožb. Pogovorov z gledalci, ki niso imeli
konkretnih
pritožb temveč zgolj vprašanja, v tem dnevniku ne omenjam.
Najkrajši
mesec v letu je prinesel rekordno število pritožb. Na sporedu so bile
Olimpijske igre, ki so nesrečno sovpadle s tehničnimi težavami, ki so jih na MMC
imeli s posredovanjem avdio/video vsebin, tako, da sem prejela kar nekaj
pritožb jeznih gledalcev, ki si niso mogli ogledati obljubljenih športnih
dogodkov. Gledalci so bili pričakovano in povsem razumljivo ogorčeni. Za
nastalo škodo, ki smo jo povzročili gledacem, pričakujem uradno pojasnilo
vodstva.
Podobno so oddaje na MMC pogrešali tudi gledalci Odmevov.
Ravno Odmevi so informativna oddaja, ki ima že leta
najbolj privržene in kritične gledalce, ki jih je kot take vzpostavila ravno
visoka kakovost in so jo ustvarjalci
izgrajevali skozi leta. Gledalci terjajo od nje toliko bolj kvalitetno in
uravnoteženo poročanje o aktualnih dogodki ter profesionalno vodenje
tematskih blokov, ki so nemalokrat polemični. Takrat, ko so mnenja, da temu ni tako, so nezadovoljni
in iz meseca v mesec se to nezadovoljstvo stopnjuje. Najteže je
dokazovati, kdaj je novinar oz voditelj pristranski in kdaj poglobljeno
uravnotežen, ne da bi s tem kdo dobil občutek, da smo posegli v uredniško
neodvisnost in integriteto. Delni odgovor je v profesionalni drži voditelja in
v zgovornem dejstvu, da so eni deležni zgolj pohval in drugi zgolj kritik. Vsa namigovanja o desno ali levo usmerjenih
gledalcih se tukaj končajo.
Veliko
nezadovoljstva vzbuja tudi izredno dolg oglasni blok, ki je na sporedu
pred Odmevi. Vsekakor bi bilo na tem področju potrebno ukrepati in najti
rešitev, ki bo povzročala manj vroče krvi, sploh, ker so Odmevi že zaradi
zamujanja predhodnih oddaj, zelo pogosto na sporedu kasneje, kot je napovedano.
V zvezi s tem zapletom sem se sestala z vsemi, ki lahko kakorkoli pripomorejo k
boljši obveščenosti gledalcev o začetku oddaje Odmevi in o natančnejšem
načrtovanju oddaj v času med 19 in 22 uro. V kolikor si odgovorni ne bodo
vidno prizadevali za rešitev te težave in predlagali izboljšave, bom v
javnem pozivu RTV SLO pozvala h konkretnemu odgovoru in ukrepu.
Nenazadnje
je potrebno omeniti tudi športni program, ki je bil v luči Olimpijskih
iger kar nekajkrat obravnavan v pritožbah gledalcev. Pritoževali so se nad
nekaterimi komentatorji in izbiro športov v neposrednih prenosih in posnetkih. Večina pa je projekt OI pohvalila in mu
namenila izjemno visoko gledanost.
Televizija Slovenija
Informativni program
Odmevi
Gledalec
V.P. je imel pripombe
na način vodenja Odmevov novinarke Rosvite Pesek in sploh do načina podajanja
novic v informativnem programu. Zapisal je takole:
»Prosim, da
uredite uravnoteženo poročanje vsaj v političnih prispevkih. Danes v
Odmevih je gospa Rosvita Pesek vodila oddajo zelo enostransko. Ni dala
časa za odgovore na njene trditve- izvlečke različnih obtožb , nato pa je
sledilo dolgo branje celotnega sporočila maila Janše, jasno spet napadalno , prisotnim
pa ni namenila niti sekunde za odgovor in komentar. Je tako objektivno
poročanje?
Pri poročanju
in prispevkih me moti, da je televizija mnogokrat postala prikazovalka afer,
prepirov politikov, negativnega poročanja. Mislim, da se dogaja v
Sloveniji in po svetu tudi mnogo dobrih in lepih dogodkov. In tudi uspehov
naših ljudi. Poskrbite s programom, da bo v ljudeh tudi več optimizma in
veselja. Kaj ni tudi to naloga televizije ?
Prvi program ima
preveč politike, saj večino ljudi prepiri ne zanimajo, če jih pa, lahko
gledajo tretji program. Je pa verjetno lažje delo novinarja “ujeti” tri
politike ali pa politične zagovornike strank, ki se prepirajo kot napraviti
svoj objektiven komentar z dejstvi.
Prav z
veseljem gledam take prispevke, ki jih imajo nekateri naši novinarji.«
Urednik
informativnega programa Rajko Gerič se je odzval na prvi del pritožbe;
»Tokrat
se strinjam res je bilo nerodno izpeljano, ampak oddaja v živo je pač oddaja v
živo in popravnega izpita ni.«
Prav vseeno je, ali je
tekla oddaja v živo ali bi šlo za posnetek.
Prispevek J. Janše je bil pripravljen
vnaprej , in umeščen na konec oddaje, ne da bi ga gostje lahko komentirali.
Očitno je bila taka odločitev postavljena že pred oddajo, kar se mi zdi
nedopustno in do gledalcev izjemno zavajajoče in nespoštljivo! Vemo, kaj je
manipulacija in na kakšne načine jo je možno speljati. In to je bil tak primer.
Izgovor, da je zmanjkalo časa, je povsem neumesten, saj bi Janševo sporočilo
lahko umestili med pogovor in ne na koncu kot zaključno, edino merodajno
mnenje.
Gledalec
C.B. je bil kritičen do
načina vodenja Odmevov novinarke in voditeljice Rosvite Pesek.
Podrobno je opisal svoje videnje Odmevov 22. 2. 2010;
»….Redno
spremljam večerne Odmeve in upam, da bodo vsaj poskušali ohraniti
videz nepristranskega prikazovanja dogodkov tekočega dne. Prav tako sem
vzel v zakup dejstvo, da se tudi novinarji smejo (ali se res morajo?) opredeliti
kot homo politicus. A nacionalna televizija je vendarle okolje, koder bi se politične
razlike med novinarji smele le slutiti, nikakor pa ne hujskaško manifestirati.
Že napovednik
v Dnevniku dne 22. 2. 2010 in najavljeni gosti mi je dal slutiti, da bodo
švigale ostre besede. In res je bilo tako. Voditeljica Odmevov ga.Rosvita Pesek (v nadaljevanju
RP) je povabila v oddajo predstavnika LDS g Jelka Kacina, predstavnika SD in
ministra g. Patrika Vlačiča, oba kot predstavnika pozicije ter poslanca in
župana, predstavnika SLS g.Bogoviča.
Teza, ki jo
je ga. RP hotela razviti in potrditi
je bila, da se je stranka LDS takorekoč obrnila proti svoji
predsednici v sedanji aferi Baričevič. Druga tema, ki jo je ga.RP nasnula pa je
bila najemnina za "FBI" hišo na Dimičevi vis a vis milo rečeno čudno
naročene (?) stavbe na Litostrojski. Omenjeni ga. RP je dovolj tehtno in
argumentirano na prvo tezo odgovoril g.Kacin, potrditev je pristavil minister
Vlašič, g.Bogovič pa tudi ni poskušal biti strupen. Ker se v glavi zasnuta
misel ge. RP o komplotu v vrstah LDS ni izšla, je ta gospa postala zelo nervozna. Razumljivo, saj ji je domine učinkovito in brez bogaboječnosti
podrl g.Kacin. Dokončno pa jo je iztirilo, ko je kot papiga ponavljala
neštetokrat ponovljeno mantro o 1,6 mio EUR najemnine. Sprva celo ni omenila,
da gre za letno najemnino, tako da je bilo slišati skoraj tako, kot da gre za
mesečni obrok.
Ne bom se
spuščal v možne razlage o vpletenosti ga. Kresal v morebitne nečednosti glede
primera Dimičeva, vsekakor pa ni
naloga novinarja, da nenehno postavlja vrednostne sodbe. Za to so
drugi poklicani - sodstvo npr. če stranka SDS meni, da je bila kršena
zakonodaja...«
Gledalec
T.B. se je podobno
kot že nekaj gledalcev pred njim negativno odzval na vodenje Odmevov 22.2.2010;
»Pišem Vam v
zvezi z nezadovoljstvom, ki ga sam pa tudi moji znanci čutimo ob gledanju
nekaterih informativnih oddaj. Povod za to pisanje pa so bili včerajšnji
Odmevi, 22.2.2010, ki jih je vodila Rosvita Pesek.
Višek nestrokovnosti
in pristranskosti je bilo njeno moderiranje prisotnih gostov na že tisočkrat
prežvečeno afero Baričevič in pravno državo. Na koncu pa je še prebrala sporočilo
J.Janše z internetne strani SDS, o stanju na levici, ki sploh ni spadalo
zraven.
Od
novinarjev, posebej voditeljev javne RTV, pričakujem ideološko nevtralnost, aktualnost, za nas vse pomembne
teme in verodostojnost.
Vsega tega
včeraj, pa tudi v mnogo prejšnjih oddajah, ki jih je vodila, ni bilo. Prav vidi
se, da se ne more vzdržati napadanja za vsako ceno aktualne vlade in
njenega poslovanja.
Za razliko od
nje, sem z vodenjem oddaj s strani gospoda Bobovnika zadovoljen, saj
postavlja tudi neprijetna vprašanja, obravnava aktualne teme in nanje od
prisotnih zahteva odgovore, ne glede iz katerega tabora so.
Že nekaj časa
ne gledam več prvih poročil Svet na kanalu A, ker so polne negativizma in
senzacionalizma. V mnogo čem postaja tudi RTV podobna in če bo šlo tako naprej,
bom prisiljen,« kot odjemalec električnega toka«, gledati tuje TV, saj si res
ne mislim kvariti spanca in razpoloženja, zaradi nekih ideološko obremenjenih
voditeljev informativnih oddaj.«
Gledalka
E.J. se je pritožila zaradi dolžine oglasov
in vodenja Odmevov. Po telefonu je povedala naslednje:
»Zakaj
ta oddaja ni nikoli na sporedu ob napovedanem času? Zaradi predolgih
oglasov čakamo na začetek oddaje. Tako je bilo tudi danes (24.febr.) To je
nedopustno! Ogorčena sem tudi nad vodenjem T.Bratoša in R.Pesek. Gostom neprenehoma
skačeta v besedo, obnašata se avtoritativno in neetično. Voditeljica R.
Pesek se je 22. febr., ko je gostila Jelka Kacina, Patrika Vlačiča in
podpredsednika SLS obnašala popolnoma neprimerno. Prekinjala je goste in
jim ni dopustila, da bi do konca povedali svoje mnenje. Gledalci smo prizadeti,
saj smo le delno in pristransko obveščeni!«
Gledalka Z.K. je po
telefonu pohvalila vodenje Slavka Bobovnika in pristavila, da je on edini, ki zna
v oddaji Odmevi enakomerno razporediti čas in pozornost vsem gostom.
Gledalka H.Š. se je po
telefonu potožila zaradi neljube spremembe programa;
»Danes
(9.februar) so spet brez opozorila spremenili napovedan program. Ponovitve Odmevov
zjutraj ni bilo, ampak namesto tega dogodek Val 202. A res ne morete slediti
lastnemu programskemu načrtu?«
Zastopanost
zunaj parlamentarnih strank
Gledalec
A.Z. mi je posredoval
vprašanje, ki ga gre razumeti kot očitek oz. pritožbo;
»Zanima me, zakaj
v vaše oddaje na politično temo konstantno vabite stranko Nova Slovenija, ki ni
parlamentarna. Drugih zunajparlamentarnih strank pa ne vabite npr Lipa?«
Na
očitek se je odzval odgovorni urednik informativnega program Rajko Gerič:
»Vabimo
tiste, ki se ob določenem problemu angažirajo. Stranka Lipa se od lanskih
parlamentarnih volitev tako rekoč ni aktivirala.«
Gledalec
B.V. je bil kritičen
do izbora novic v osrednjem televizijskem Dnevniku;
»Pravkar
gledam Dnevnik na vaši televiziji (11.2.2010, ob 19:05).
Mislim, da
greste pri tej zgodbi o bulmastifih preko meje vsakega dobrega okusa.
Očitno v
Sloveniji ni ničesar več pomembnejšega kot preiskava spolne zlorabe na psih.
Pri tem očitno za vas ni pomembno, kdo je pse po prvem napadu spustil na
prostost, kdo vse je vpleten….
Verjetno je v
Sloveniji veliko več pomembnih tem, ki bi jih lahko v tem času predstavili
lastnikom števcev električne energije...«
Polemika
Gledalka D.R. je opisala
svojo izkušnjo povezano z glasovanjem v oddaji Polemika:
»Oglašam
se vam, ker sem poskušala sinoči,1. 2. 2010 klicati v Polemiko, oddajo na SLO 1.
Oddaja sem je pričela ob 19.55. Vse od pol devete ure do konca
oddaje ni bilo mogoče glasovati proti sprejetju družinskega zakonika,
kar je bil moj namen. Poskušala sem nato, če je aktivirana številka ZA
sprejetje zakona in, glej ga zlomka, BILA JE! Tako sem dala glas proti svojemu
prepričanju, ker mi vaši tehniki niso omogočili pravičnega glasovanja. Klicala
sem na TV, ker se je oglašalo pri št. 090933002 (proti sprejetju zakonika), da
je koda neaktivirana. Rekli so mi, da bodo posredovali naprej. Proti
koncu oddaje številka še vedno ni bila aktivirana, zato sem še enkrat klicala
tja.
Opravičili
so se in obljubili, da sporočijo še enkrat naprej. In ko sem odložila
telefonsko slušalko, sem videla rezultat ankete, ki je bil: 90% jih je
glasovalo proti novemu zakoniku. No pa poglejte, kljub temu, da vsaj zadnjih 25
minut oddaje ni bilo mogoče glasovati proti zakoniku, je bila taka ogromna
razlika!
Pojasnilo
mi je posredovala producentka Danica Filač.
Gledalki
sem odgovorila naslednje:
»Na
Multimedijskem centru RTVSLO naročimo za vsako oddajo Polemika 2 telefonski
številki, ki ju aktivirajo od 19:55 do 20:40 in ne do konca oddaje, tako da
lahko operater pravočasno rezultate obdela in jih posreduje grafiku v režijo, da jih v
oddaji objavimo. Iz tabele, ki jo prilagam, je razvidno, da je bilo v času od
20:30 do 20:40 750 klicev na številko 09093302, ki ste jo želeli klicati, in
vsekakor je bila številka aktivirana. Res pa je, da obe številki po 20:40 uri
nista več aktivni. Voditelj na začetku oddaje pove, da gledalke in gledalci
lahko glasujejo od začetka oddaje 40 minut.
Gospa se je zahvalila za odgovor, vendar z njim ni bila
zadovoljna;
»…Vseeno
pa mi niste odgovorili na tisti del vprašanja, ki se nanaša na to, zakaj po tem,
ko nisem več mogla oddati glasu proti sprejetju družinskega zakona, sem lahko
še vedno oddala glas za sprejetje zakona. Na ta del mi niste odgovorili in zato
je moje mnenje, da je bilo glasovanje prirejeno.
In dodala sem še dodatno pojasnilo:
»Tel.številka 09093302 je bila tako zasedena /750 klicev v zadnjih
10 minutah/, da zaradi teganiste mogli glasovati. Glasovanje ni bilo prirejeno,
saj je bil rezultat 90% proti sprejetju zakona in 10% za sprejetje zakona. Obe
številki so »deaktivirali« istočasno in sicer ob 22:40.«
Gledalka D.T. je po telefonu sporočila:
»Oddaje Polemika so neokusne gladiatorske igre! Poslušamo nemogoč
primitivizem. Lahko bi bolj skrbno izbirali goste, saj so njihovi prispevki
zelo nekvalitetni. Černač in Jelinčič nas res ne moreta poučevati o normalni in
moralni državi. Prosim vas, da o tem razmislite!«
Res je!
Strokovne komentarje naj sporočajo strokovnjaki in ne vselej le politiki, saj že vnaprej vemo, kako se
bodo odzivali. Oni tako in tako na koncu odločajo v parlamentu, kar sproti spremlja
TVS 3.
Vreme
Gledalka
P.O.Z. je želela
opozoriti na pomanjkljivost vremenskih napovedi
»…Že
nekaj časa opazujem, da na vseh programih (rtv slo, poptv,..) pri opisovanju
vremena, poročevalci ne poznajo /upoštevajo geografije Slovenije.
Govorijo o vremenu v Prekmurju in ga ne pokažejo, kot to storijo, ko govorijo o
Gorenjski, Primorski, redkeje Štajerski...V večini primerov tudi temperatur v
SV Sloveniji ne napovedujejo. Naj se prosim vsaj obrnejo in odkrijejo, kaj se
skriva za njimi, povedo tudi kaj o Prekmurju, Štajerski, Koroškem. Nisem
Prekmurka in ne lokalni patriot, a mislim, da se to spodobi vsaj za nacionalno televizijo.
Ljudje pač živimo, se odpravljamo na izlete, sužbene poti idr. po vsej
Sloveniji.«
S prenovo
Dnevnika bomo v prihodnosti tudi te
težave odpravili.
Gledalka H.Š. si želi, da bi bilo »Vreme« pred športom. Pravi, da med
športom že zaspi, čeprav bi rada zvedela za vreme, ki ji narekuje delo za
naslednji dan.
Razvedrilni program
Piramida
Gledalka
P.T. je bila kritična
do gledalca v publiki Piramide, ki je bil tam na očeh vseh pil alkoholno
pijačo. Zapisala je:
»V
torek, 16.2.2010 ob 19.55 sem si na SLO1 ogledala oddajo Piramida. Ogleda
oddaje sem še posebej veselila, ker so v njej nastopali odlični imitatorji, sem
bila pa zelo razočarana in jezna, ko sem v studiu zagleda vinjenega Arturja
Šterna in ker to še ni dovolj, si je sredi oddaje privoščil alkoholno pijačo.
Sprašujem se, zakaj mu je bilo tako
vedenje dovoljeno in zakaj se ga med oglasi ni odstranilo iz studia.
Nenazadnje to oddajo gledajo mladoletne osebe, ki so bile tudi prisotne v
studiu in jim je tako vedenje zelo
slab zgled. To, da je bila oddaja pustna najverjetneje ni izgovor,
saj bi potem takem bilo dopustno tudi vulgarno govorjenje.«
S službe za odnose z javnostmi sem prejela naslednje obvestilo,
povezano z omenjeno problematiko:
»V pustni Piramidi, ki je v živo potekala 16. februarja je med
publiko sedel tudi g. Artur Štern. RTV Slovenija ni mogla vplivati na njegovo
neprimerno vedenje (uživanje alkohola) med oddajo, ki je potekala v živo,
odločili pa smo se, da oddaje ne bomo uvrstili v svoj spletni arhiv oddaj.«
Strinjam se
s tem, kar je zapisala PR služba RTVSLO,
je pa odgovornost realizatorja oddaje in
njegova napačna presoja, da je te kadre
umestil v oddajo.
Spomini
z Borisom Kopitarjem
Gledalec
C.P. je po telefonu
prosil, če bi lahko pod stare inserte v oddaji tudi podpisali iz katerega leta
so in iz katere prireditve oz. oddaje.
Boris Kopitar mi je posredoval naslednje pojasnilo:
»Žal podatka, kdaj in na kateri prireditvi je nastal določen
posnetek ni vedno na voljo. Tudi za video spote nimamo točnega datuma in leta
snemanja, ker so bile stvari precej površno zabeležene.
Ko je tak podatek na voljo pa skoraj vedno v veznem tekstu oddaje,
to tudi povem. Če gre kdaj za kakšno ekskluzivno, ki ima ta podatek, to storim
še toliko raje.«
Hri-bar
in nekonsistentnost objavljenih sporedov
Gledalka
P.D. je bila kritična
do tega, da je objavljena ura predvajanja na internetni strani drugačna kot v
tiskanih medijih;
»V
časopisih, kjer je objavljen tv spored in na vaši (RTVSLO) spletni strani, so
bili objavljeni različni termini ur predvajanja oddaje Hri-bar za 30.januar
2010. Ni mi jasno, zakaj je prišlo do take neusklajenosti. Še bolj pa me čudi
in jezi, da smo temu priča že drugi, tretji teden.
Lahko
dobim kakšno pojasnilo o tem "pripetljaju"? Se vam ne zdijo gledalci
oziroma plačniki RTV-naročnine vredni tega, da jim javno pojasnite zakaj
je prišlo do napake, ter se jim hkrati še opravičite?
V
pričakovanju odgovora vam v naprej želim racionalno upravljanje s programom in
čim manj takih napak, ker s tem izgubljate zaupanje plačnikov naročnine do
vodilnih in odgovornih kadrov in ne do samih ustvarjalcev oddaj.«
Odgovorila je službe za stike z javnostjo.
NLP
Gledalka H.Š. je po telefonu sporočila, da je imela prijetno nedeljo, ko je
gledala NLP in rubriko Fokus. Pohvalila je serijo filmov Kekec
Želi si še takih, poglobljenih oddaj, kot je bila oddaja Res je. In bi si
želela ponovitev teh oddaj, ki jih nikdar ni več zasledila.
Nekatere oddaje
Res je so že umeščene v naš spletni arhiv, ki ga bomo zapolnili z vsemi
oddajami te serije. Lahko pa jih tudi naročite na naslovu:
jozica.leskovar@rtvslo.si
Piramida
Gledalki
H.Š.v
Piramidi ni bilo všeč, da je Erika opozorila Borisa Kopitarja, češ, da ona vodi
oddajo. Zdelo se ji je grobo in neumestno.
Lahko, da je zvenelo
grobo, ampak dejstvo je, da voditeljica usmerja pogovor in ga nadzira.
Gledalec
Č.M. je
po telefonu sporočil svoje mnenje:
»Zakaj
ni bilo ponovitve oddaje Piramida. Ne glede na to, da je bil baje A. Štern
vinjen, ste oddajo za tiste, ki je niso videli dolžni ponoviti!«
Tako se je odločil
odgovorni urednik Razvedrilnega programa v izogib posnetkom oporečnega
vedenja Arturja Šterna.
EMA
Gledalec
T.B. je
izrazil odobravanje:
»Prav užival
sem na EMI in izbiri Narodnozabavnega roka in želim jim veliko uspehov.«
Mladinski
in otroški program
Enajsta
šola
Gledalka
B. G. se je odzvala
na, po njenem mnenju, nekorektno in pristransko obveščanje o krznarski industriji
v oddaji Enajsta šola. Prizadeto je zapisala:
»Pišem vam
zaradi oddaje Enajsta šola, ki
je bila na sporedu v četrtek 4. februarja. Oddaja je ponavadi zelo
zanimiva, včasih tudi za nekoliko starejše gledalce, v tokratni oddaji pa so
žal popolnoma udarili mimo. Oddaja je bila o krznu. Vem, da se tovrstne oddaje
vedno sprevržejo v obračunavanje v "za" in "proti", tokrat
bi bilo lahko drugače, saj je zasnova oddaje drugačna. Kljub temu pa sem pogrešala
kaj objektivnosti, oddaja je bila hudo pristranska. Besedo so imeli le
krznarji, obe voditeljici pa sta jim jedli iz rok. Nobene kritičnosti, želje po
objektivnosti, ničesar ni bilo.
Nikjer ni bilo omenjeno, da se še vedno "prideluje" krzno tudi iz
divjih živali, ne le gojenih. Nikjer ni bilo omenjeno, v kakšnih pogojih živijo
te živali na farmah, kakšen je način pobijanja, ničesar. V oddaji je bilo
omenjeno le, kako neekološko je umetno krzno, ker se ne razgradi (kar ni nujno
resnično), "pozabili" pa so omeniti, da se tudi pravo krzno obdeluje
na hudo neekološke načine. Takšnih pristranskosti je bilo še nekaj, ne bi bile moteče,
če ne bi zaradi tega lahko kdaj trpele tudi živali, ki se same ne morejo
braniti.
Upam, da v bodoče mladine ne boste zavajali, temveč jim boste predstavljali
stvari nepristransko.«
Odgovor
na odziv gledalke je posredoval urednik oddaje Tadej Čater;
»
Kot sem pričakoval, bo oddaja, skozi katero se kot rdeča nit vleče krzno,
naletela na različne odzive. Ker oddaja
Enajsta šola ni polemična oddaja, ker oddaja Enajsta šola ni Studio City, še
manj kakšna Tarča, ker v oddaji ne soočamo različnih mnenj, tistih, ki so proti
nošenju krzna "obrnjenega navzven", vanjo nisem uvrstil. Navsezadnje,
nas je zanimala zgolj zgodovina krzna in krznenih oblačil. Pač, kot še ena
"zgodovina uporabnih stvari", kot sam pravim temu. No, da bi bil volk
sit in koza cela, pa smo kljub vsemu spregovorili tudi o umetnem krznu,
povedali, da obstajajo tudi nasprotniki nošenja krzna, da zavoljo pridobivanja
krzna ubijajo tjujlne... Pobijanje živali zaradi krzna, pogoji bivanja živali,
ki jih gojijo za "pridelovanje" krzna, ni bila tema oddaje. Ker nas
je zanimala zgolj zgodovina krzna in to, kaj je mogoče iz krzna narediti. Tudi
o tem, ali nosimo zraven krznenega plašča salonarje ali usnjene čevlje iz
kačje, krokodilje, zajčje, goveje... kože, nas ni zanimalo. Ker to ni Enajsta
šola!
O
tem, da sta voditeljici krznarjem "jedli iz rok", pa naj dodam le to,
da sta zgolj in enostavno opravljali svoje delo, v katerem nista niti karkoli
sugerirali niti izpostavljali svojih mnenj. Ker sta voditeljici Enajste šole!...«
Strinjam se z urednikom
oddaje v tem, da njihov namen ni bil polemično soočanje ZA in PROTI. Če bi bil,
bi zagotovo oddajo zastavili drugače. Ne v izgovor, ampak zgolj v vednost
sporočam, da je TV SLO v neki drugi oddaji pred meseci prejela kritiko, češ, da
so govorili predvsem proti krznu.
Razumem pomisleke, lahko pa tudi mirno zatrdim, da je TVSLO že
velikokrat zelo objektivno, ne navijaško predstavila to temo.
Zakodirane
risanke
Gledalec C.P. je predlagal, da bi na teletekstu lahko
označili oddaje, ki so zakodirane denimo s simbolom »antence«
Pisala
sem odgovornemu uredniku MMC-ja Urošu Urbaniji o predlogu, da bi na teletekstu
označili oddaje, ki so zakodirane, s simbolom »antence«. Odgovora
še nisem prejela.
Uredništvo za šport
Gledalec
S. R. je
poslal pritožbo, v kateri je bil kritičen do športnega novinarja Urbana
Laurenčiča;
»IZREDNO
NA ŽIVCE MI GRE REPORTER TV PRENOSOV URBAN LAURENČIČ. TAKEGA DRETJA, KOT GA
UPRIZARJA ON, NE SLIŠIŠ ……UPAL SEM, DA GA HUDIČA NE BODO POSLALI V JUŽNO
AFRIKO, PA BO KOLIKOR VEM, SPET GOR…«
Gledalec
M.B. je bil kritičen
do komentiranja Urbana Laurenčiča;
»Ko sem že pri besedi pa še "ocvirek-i", ki jih moramo prenašati od KRIČAVEGA komentatorja Laurenčiča, ki se včasih že prav pobalinsko dere v mikrofon in se ne zna OBVADOVATI ! Eno je navijanje, drugo pa navijaštvo ( podobne stvari si je dovolil tudi Blažičko na HRT ), ki ga zganja. Da o tem kako opravičuje blede predstave predvsem moške reprezentance sploh ne govorim. Tudi "strokovni" komentator Vrhovnik ni NIČ boljši pri tem. Za POHVALITI pa je oddaje iz studia - komentarji g.Strela in g.Gartnerja so za anale in jasen napotek, kaj storiti za smučarijo ! No vseeno pa je teh komentarjev kot MAŠIL le preveč in tudi "vrinjanje" reklam je zloraba potrpljenja gledalcev.
Vem, da se najbrž kaj dosti ne bo spremenilo, ker se mnenje posameznika pač šteje kot tako, a sem vse napisal v želji bo BOLJŠEM programu in njegovem posredovanju gledalcem!«
Gledalec
S.J. je
podal oceno in kritiko nekaterih športnih komentatorjev:
»Kot gledalec pričakujem profesionalne
komentarje naših komentatorjev. Pohvale vrednih je kar nekaj: Andrej
Stare, Jolanda Bertole, Marjan Fortin. Kot stalna praksa so tudi strokovni
komentatorji, ki pa so lahko žal moteč faktor v prenosu, če so ti
neprofesionalni oz. nestrokovni. Pohvale vredni strokovni komentatorji
so: Tomas Globočnik, Jelko Gros, Matjaž Vrhovnik. Kot popoln polom
t.i. strokovnega sodelavca je Ana Kobal, ki sodeluje pri ženskih tekmah
v alpskem smučanju kot strokovna komentatorka. Njene izjave so popolnoma
amaterske in daleč od profesionalizma. Gledalec pri njenih komentarjih, dobi
občutek, da posluša popolnega laika na ravni povprečnega poznavalca alpskega smučanja.
Od strokovnega sodelavca oz. komentatorja kot gledalec pričakujem, da bo podal
kakšno zanimivo strokovno razlago in profesionalno analiziral vožnjo
smučarke…«
Gledalcu sem v odgovor
namenila naslednje besede po posvetu z urednikom Miletom Jovanovičem:
»V športnem programu s
premislekom in številnimi preizkušnjami skušajo priti do strokovnih sodelavcev,
ki bi zadovoljili tako televizijske kot strokovne kriterije. Televizijske v
smislu prijetnega glasu, čistega govora, čim boljše rabe slovenščine (pri čemer
smo vendarle malo tolerantnejši kot pri izbiri recimo novinarjev), strokovni pa
v smislu poznavanja tematike in aktualnega dogajanja. Zagotovo ni temeljni
pogoj za dobrega strokovnega komentatorja, da je bil uspešen tekmovalec (tako
kot recimo za uspešnega trenerja še zdaleč ni pomembno, da je bil odličen
igralec). Se pa strinjam, da je "teža" besede takega sodelavca
bistveno večja.
Ana
Kobal je prestala enoletno preizkušanje in preverjanje v več različnih oblikah
in je zadovoljila omenjene kriterije ter doslej prejela že kar nekaj javnih
pohval za svoje delo, saj je v so komentiranje vnesla nekatere nove poglede.
Njena velika prednost v tem trenutku je tudi poznavanje celotnega belega
cirkusa (tekmovalk, trenerjev, serviserjev) in tako brez večjih težav prihaja
do zanimivih informacij. Da pa strokovnjaki različno gledajo na posamezne
zadeve, se je pokazalo tudi v minulih dneh, ko so vrhunski trenerji, tekmovalci
in tekmovalke v našem olimpijskem studiu povsem različno ocenjevali konkretno
dogajanje na tekmah.
Vaše
pripombe sem posredovala tudi Športnemu uredništvu in prepričana sem, da se
bodo z njo pomenili o njenem delu. Jaz osebno jemljem vaše mnenje kot
dobronamerno in nadvse dobrodošlo, saj odpira razprave o kakovosti dela naših
sodelavcev.«
Gledalec
I.K. je očital
športnemu uredništvu, da se je pri spremljanju zimskih športov na OI ravnal
preozko;
»Zanima me,
če vaši kolegi iz športne redakcije poznajo še kakšen drug šport na olimpijskih
igrah kakor pa smučarske skoke, teke in biatlon?
Za informacijo
obstajajo še curling, hitrostno drsanje, drsanje na kratke proge, bob dvosed in
štirised, akrobatsko smučanje, hokej, itd.
To vam pišem
zato, ker tudi v oddaji olimpijski studio namenjajo izredno malo časa ali
celo nič drugim disciplinam. Hitrostnega drsanja sem videl zelo malo, ker
so še tisti čas, ki mu je bil namenjen porabili za » bolj zanimive« posnetke. Včeraj
po ekipni tekmi skakalcev smo v studiu spet gledali ponovitve skokov, katere
smo malo prej spremljali, danes pa jih spet ponavljate. Mislim da imamo pravico
videt tudi kaj druga kot te ponovitve. Naročnino
plačujemo tudi tisti, ki nismo obsedeni samo s športi navedenimi v prvem
odstavku.
Zakaj v
oddaji Olimpijski studio ne pokažejo vseh disciplin?
Zakaj nimajo
posnetkov dogodkov, ki jih nismo mogli spremljati zato, ker so v nočnih urah
ali niso imeli prenosa v živo?...«
Gledalka J.Š.
je bila ogorčena nad
izbiro športnih prenosov in posnetkov z OI.
»…Jaz sem
ogorčena! Sama sem zaposlena, tako kot večina Slovencev (upam še!?) in si lahko
privoščim ogled kakšnega športnega dogodka med 19 in 23 uro. Ura gor al dol.
Nacionalka pa me že 10 dni bombandira samo z nordijci! Kadar koli
prižgem TV in pogledam na SLO II – vedno stoji nekdo na tekaških smučeh in več
ne vem ali je nekdo, ki teče še od prejšnjega dneva ali je že kdo drugi na
progi. Če pa ne tečejo, pa kdo skače –
nordijci , nordijci in nordijci!!!!!! In če tudi sta dve različni tekmovanji
hkrati v Vancouvru ali pa se prekrivajo za kakšne pol ure, Slovenci gledamo
nordijsko smučanje! Gremo stavit , kaj bomo danes ob 22h gledali? Prosti slog
ali nordijsko kombinacijo?
.Alpinci so
skorajda pomotoma kdaj pa kdaj na sporedu.
Ampak zame so Olimpijske igre dosti več od »langlaufa«, skokov in
smuka!!!! Jaz zelo rada pogledam tudi tekmovanja v bobu (sem navijač
Jamajke), sankanje, snowboard, freestyle in skeleton. In
pa umetnostno drsanje – brez drsanja zame ni olimpijade. Še sedaj imam v
ušesih mamino Belorusovo in Protopopova, .o Jevgeniju Plušenku iz Torina pa
sploh ne bom izgubljala besed.
In kaj mi je ponudila RTV Slovenija? Gledanje ob 01.45!!!!!
Jaz dobro
razumem, da je v Vancouvru 9 ur prej jutro, ampak, da mora cela Slovenija pač
gledat zgolj neposredne prenose nordijcev, nikoli pa ni v tem terminu posnetka
CELOTNE tekme katerega drugega dogodka, je pa več kot NEURAVNOTEŽENO
Zaradi načina
sestavljanja teh prenosov se počutim prikrajšana , pa ne samo jaz – tudi drugi,
s katerimi se pogovarjamo imajo enako mnenje.
Kar pa je res
katastrofalno in na meji žaljivega, je poročanje o slovenskih športnikih.
Kolikor je meni znano, je odšlo na OI 2010 točno 47 (sedeminštirideset)
športnikov. Vsi brez izjeme so vlagali dosti dosti nepredstavljivega truda, da
so izpolnili normo najprej mednarodnega olimpijskega komiteja in potem še slovensko
normo (ki je dosti strožja).
Vendar po
koncu teh olimpijskih iger za polovico vseh teh požrtvovalnih mladih ljudi ne
bo vedel, vsaj po imenu, skoraj nihče.
Poznate Cilko Sadar? Veste kdo je Rok Rogelj? Gregor Urbas? Šetina Anže? Sramota
je, koliko so v studiu znali povedati o tujih športnikih, za naše domače
Slovence, ki bi jim bila taka predstavitev promocija, pa si niso vzeli niti
minute.
NEPRISTRANSKOST?
Govorit o Majdičevi ure in ure (ki si jih seveda zasluži) o Cilki Sadar pa 30
sekund je to nepristransko? Pa čeprav sem »dama v najboljših letih«, jaz tudi
rada pogledam vragolije, ki jih počnejo borderji v halfpipu
In točno to sem
pričakovala od predvajanja tekem iz Vancouvra. Da bom tudi jaz našla kaj zase
ob primernem terminu. Pa nisem…«
Gledalec
J.Š. je pohvalil
delo športnega uredništva in imel v zvezi s prenosi v prihodnje tudi eno
vprašanje;
»Najprej bi
rad pohvalil vašo hišo z izvrstnimi oddajami ter športnimi prenosi, ter super
komentatorji. Zanima pa me glede prenosov olimpijskih iger. Že dlje časa
nazaj sem zasledil članek da MOK zahteva od članic EBU-ja za prenose OI leta
2014 in 2016 veliko več kot prejšnja leta. Ali je to res in če bomo v prihodnje
še na vaši televiziji spremljali olimpijske igre?«
Tudi moje mnenje je, da
je Športni program RTV SLO odlično pokrival Olimpijske igre, se profesionalno
izkazal in je prav, de je deležen vse pohvale.
Pravice
je MOK že prodal agenciji Sportfive in to je prvič, da EBU ni uspel pridobiti
pravic za OI. V tem trenutku sploh še ni
znano, kdaj se bo Sportfive odločil za prodajo pravic na slovenskem trgu in na
kakšen način bo ta prodaja potekala.
Kulturno umetniški program
Urednica uredništva oddaj o kulturi Darja
Korez Korenčan mi je v vednost poslala pismo naslovljeno predsedniku programskega
sveta Jerneju Pikalu povezano z nevzdržno poznimi termini predvajanja oddaj o
kulturi, ki jih pripravljajo v njihovem uredništvu. V celoti ga navajam v
nadaljevanju, obenem pa tudi pismo avtorice oddaje Umetnost igre Marjane
Ravnjak.
»Kot
predsednika programskega sveta RTV Slovenija vas obveščam,da so naše polurne
oddaje -teh je kar pet (Umetnost igre-oddaja o gledališču,Opus-oddaja o
klasični glasbi,Podoba podobe-oddaja o likovni umetnosti in
dediščini,Pisave-oddaja o literaturi in Umetni raj-oddaja o filmu) ,ki so
emitirane na I.programu ob ponedeljkih po Odmevih,običajno na programu z
veliko zamudo. Navadno so emitirane šele okrog polpolnoči ali kasneje ,kar
je popolnoma nesprejemljivo,toliko bolj,ker jih avtorji zavzeto pripravljajo
,snemajo po Sloveniji in na tujem ter se trudijo,da bi gledalcem poglobljeno,a
hkrati gledljivo predstavili najbolj relevantne teme ,ki so nacionalno in
mednarodno pomembne.
Običajno
je krepko čez 23.uro ob četrtkih predvajana tudi osrednja kulturna mozaična
oddaja Osmi dan,ki je vsa prejšnja leta imela termin ob 21.uri na I.programu.
Gledalci
in strokovnjaki,ki v oddajah nastopajo, se nenehno pritožujejo zaradi tako
poznega predvajanja oddaj,a njihove pritožbe ne zaležejo nič,saj moja pisma
direktorju-gospodu Jožetu Možini in njegovemu pomočniku Igorju Pirkoviču, ne
obrodijo nobenih sadov. Na kolegijih na te težave redno opozarja tudi
odgovorni urednik KUP Jani Virk,a prav tako brez uspeha. Čeprav obljubijo,da
bodo pazili in ne bodo podaljševali Odmevov, pri informativnih oddajah skoraj
nikoli niso točni,običajno so že oddaje pred Odmevi daljše (ne le tiste v
živo,ampak tudi one posnete), po športu sledi še zelo dolg blok reklam in
oglasov tako,da so naše oddaje (ki zahtevajo tudi precej
denarja,kapacitet-večdnevnih snemanj in montaž,prevodov)skoraj vedno predvajane
z velikim zamikom,čeprav bi morale biti ob 23.uri (tako piše tudi v najavah
programov).
Ponovitve so prav tako zelo neugodne za nas, saj so v jutranjih in
zgodnjih popoldanskih urah, ko TV gleda zelo malo gledalcev. Poskušala sem že
doseči,da bi bile te oddaje ponovljene npr.ob torkih okrog 18:30 na
II.programu,a brez uspeha. V tem času emitirajo neko mariborsko oddajo z
narodno zabavno glasbo in je nočejo umakniti na drug termin (čeprav nima prav
veliko gledalcev).
Tole
spodnje ogorčeno pismo avtorice oddaje Umetnost igre je le eno od številnih
pritožb mojih kolegov,ki ne vedo več ali je smiselno pripravljati oddaje in se
skoraj dva tedna angažirati za to,da bodo res zanimive, na koncu pa so
predvajane v nočnem terminu, ko jih vidi zelo malo gledalcev.
Pisala
sem že varuhinji gledalčevih pravic Miši Molk, ki je naše pritožbe sprejela z
razumevanjem in tudi takoj na te nemogoče ure
opozorila direktorja in njegovega pomočnika, a žal se ni nič spremenilo.
Preostane
nam le še vaš vpliv in vaša cenjena beseda, saj so do sedaj bili gluhi tudi na
programskem svetu. Upamo,da boste to sprožili na programskem svetu, gre namreč
za glavnino kulturnih oddaj,ki jih nacionalna TV tako mačehovsko obravnava
,čeprav bi morale biti temelj nacionalnih televizijskih programov in temu
ustrezno tudi predvajane.«
Marjana
Ravnjak je zapisala:
»Ogorčena
sem nad sinočnjim skrajno poznim predvajanjem oddaje Umetnost igre, ki je šla v
program ob 23.35. Mislim, da je to žaljivo, nedostojno in nespoštljivo
do ustvarjalcev in tudi do gledalcev, ki ob tako poznih nočnih urah resnično
nimajo možnosti spremljanja kulturnih vsebin tudi, če bi jih to zanimalo.
Tudi
napovedniki za naše oddaje se nikoli ne vrtijo v najbolj gledanih terminih,
gledalci, ki bi morali imeti pravico do obveščenosti, sploh ne vedo, da te
oddaje obstajajo. Ob vsem tem se sprašujem, zakaj jih potem sploh pripravljamo,
če je na koncu ukradena vsakršna možnost, da bi te oddaje sploh lahko kdo
gledal, razen tistih, ki imajo probleme s spanjem.Tokratna oddaja je
obravnavala fenomen komercialnega teatra, za katerega sem prepričana, da bi
lahko zanimal celo širši krog gledalcev.
Ponovitev
Umetnosti igre je danes ob 13.40, torej spet ob času, ko so vsi potencialni
gledalci v službah. Ali ni eno od najpomembnejših poslanstev nacionalne
televizije ravno širjenje kulturnih vsebin in omogočanje njihove dostopnosti
najširšemu krogu gledalcu?«
Njuno mnenje podpiram v
celoti in sem ga na naslovila pred časom
že na direktorja televizije, na komisijo za kulturno umetniške programe in tudi na Programski svet RTVSLO. Se bo kdo odzval?
Gledalka
N.N. se
je v zvezi s Prešernovo prireditvijo obrnila na RTV;
»Letos
je bila Prešernova proslava pravo razočaranje. Govornik bi bil bolj primeren
za občni zbor Prešernovega sklada, saj je govoril le o težavah sklada in niti
omenil ni imena pisatelja. Skratka, o Prešernu nič. Tudi program, s »kristalno«
poezijo, ki je ne razumemo vsi, je bil neprimeren za to proslavo. Mogoče je
zdaj to moderno, ampak naš narod potrebuje vse kaj drugega.«
Uredništvo za resno glasbo in balet
Gledalec
A.P. je
izpostavil pomanjkanje prenosov in posnetkov klasičnih koncertov, ki jih
zaradi tega spremlja na tujih nacionalnih programih. Napisal je takole:
»Nekajkrat sem v raziskovalnih anketah
o gledanosti TV programov prebral, da gledanost TV Slovenije pada. No, tudi
konkurenčne televizije so se pohvalile, da pa gledanost njihovim programom
raste. Bo že držalo! Tudi jaz le težko najdem na »nacionalki« program, katerega
bi gledal Nacionalno TV pa le še gledam, mogoče bolj iz navade, čeprav se
bojim, da je čedalje manj programov, ki bi me pritegnili. Bom kar konkreten.
Rad poslušam, še rajši pa gledam in poslušam, klasično glasbo. Malo je tega na TVS odkar jo vodi direktor
Jožko Možina. V teh letih ni bil predvajan noben koncert berlinskih filharmonikov. Prej je bilo
predvajanih kar nekaj posnetkov njihovih koncertov iz berlinske Waldbühne. Celo
koncerte violinista in dirigenta orkestra Andre Rieu je TV Slovenija predvajala, pod prejšnjim
vodstvom seveda. Še bolj natančen bom. TV Zagreb ima vsako nedeljo dopoldne
program klasične glasbe in še »opera boks«. TV Slovenija ima ob nedeljah prenos
svete maše in duhovni utrip. Ne nasprotujem prenosu nedeljske svete maše. Rad pa bi v nedeljo dopoldne poslušal koncert
klasične glasbe. Veliko televizij ima ob nedeljah dopoldne
koncerte klasične glasbe. Tudi španska televizija. Navajam se, da ob
nedeljah gledam TV Zagreb, čeprav bi raje gledal našo televizijo. Kdo je Gustavo Dudamel? Vodi
simfonični orkester mladih Venezuele Simon Bolivar. Posnetkov tega svetovno
priznanega orkestra TV Slovenija še ni predvajala, TV Zagreb pa že. Tudi v
nedeljo dopoldne 31. januarja letos.
Ne vem koliko je ljubiteljev klasične
glasbe, ki bi radi gledali nedeljske koncerte. Verjetno jih je veliko, saj so
koncerti klasične glasbe dobro obiskani. TV Slovenija pa prav gotovo ve, ne vem
pa, če bo to povedala, koliko gledalcev gleda prenose nedeljskih maš. Pravi
verniki gredo v cerkev k maši.
Televizijski prenos ni tisto pravo. Tako mi je rekel znanec, ko sva se o tem
pogovarjala.«
Gledalcu sem na pismo
odgovorila sledeče:
»Iskrena hvala za vaše izčrpno pismo.
Posredovala sem ga direktorju televizije, odgovora pa še nisem prejela. Razumem
vaše programske želje, saj tudi sama ob nedeljah dopoldan pogosto poslušam
klasike, ampak kar na zgoščenkah.
Upam, da vam bodo v pomoč podatki o
predvajanju "resne" glasbe in plesa / baleta na naši TVSLO ( kdaj in
kaj ), ki jih prilagam.
Pregledala sem tudi gledanost nedeljske maše,
ki se giblje okoli 3 %, kar pomeni, da jo spremlja med 60.000 do največ 80.000
gledalcev, kar zagotovo ni veliko. Nekoliko manjšo gledanost imata oddaji Ozare
in Obzorja duha, ki jih nacionalna televizija predvaja v istem terminu, saj je
maša na sporedu enkrat mesečno.«
Danica
Dolinar, urednica v Uredništvu za resno glasbo in balet mi je posredovala
seznam oddaj uredništva v ponazoritev in dopolnilo k odgovoru gledalcu:
Redni termini Uredništva za resno glasbo in balet:
PONEDELJKI ob 23.25 TVS 1 / Ponovitve: SREDE OPOLDNE TVS2
GLASBENI
VEČER / posnetki koncertov in glasb.
prireditev/
SREDE ob pr. 23.30 TVS2 / Pon.
ČETRTKI opoldne TVS2
Slovenska
jazz scena
NEDELJE ob pr. 9.30 TVS 2 / Pon. PONEDELJKI TVS2
OPOLDNE
Glasbeno
in plesno ljudsko izročilo, Mladinska glasba, zborovska glasba, Glasbeno
ljubiteljstvo ( tamburaši, citrarji, ipd. )
NEDELJE ob pr. 21.50 TVS2 / Pon. PETKI ob pr.14.00 TVS 2
( razen tuje produkcije)
NA
UTRIP SRCA / posnetki oper, baletov, pesnih predstav, tuje dokumentarne oddaje,
portretni filmi tuje produkcije
Izredni termini:
-
za premiere dokumentarnih in portretnih filmov filmov lastne produkcije
(ponavadi torki ob 21.00 TVS1 )
-
za premiere posnetkov opernih predstav in filmov lastne in tuje produkcije (ponavadi srede ob 20.00 TVS2, ko ni športa )
-
priložnostni izredni termini za praznike
Primer predvajanj v marcu, aprilu, maju ob nedeljah zvečer :
7.3.
NA UTRIP SRCA
- Ob 90 letnici sopranistke Vilme Bukovec (
* 27.2.1920, Trebnje )
Bila
sem otrok sonca in narave
Zgodbe Vilme Bukovec, prvakinje ljubljanske Opere
Portretni film
- S
plesalci SNG Opera in balet
14.3. NA UTRIP SRCA
150. obletnica rojstva Huga Wolfa (
*13.3.1860 - +22.2.1903 )
Hugo Wolf – Poklican in izbran
portretni film
21.3. NA UTRIP SRCA
- 200 letnica rojstva Frédérica Chopina
Umetnost Chopina, franc.
glasb. dok. film,( 2010 ) premiera
- F.Chopin – K.Hribar: Scherzo
TV balet
28.3. NA UTRIP SRCA
-
Dunajski dečki, Svilena cesta
Avstrijski glasb. dok. film, pr. 50’
premiera
4.4. NA UTRIP SRCA
- Operne arije
Tenorist Branko Robinšak ( Ernani, Due Foscari) premiera
- O Giselle
Dok. oddaja o baletu
11.4. NA UTRIP SRCA
W.A.Mozart: Čarobna piščal
Angl. operni film, 78’18’’ premiera
18.4. NA UTRIP SRCA
El Sistema
Nem. glasbeni dok. film,
pr. 60’ premiera / z dirigentom Gustavom
Dudamelom
25.4. NA UTRIP SRCA
Gidon Kremer & Martha Argerich premiera
2.5. NA UTRIP SRCA
Leonard Bernstein
Portretni film ( delovni
naslov ) premiera
9.5. NA UTRIP SRCA
Rusalke
glasbeno-scenska predstava zbora Carmina Slovenica
premiera
16.5. NA UTRIP SRCA
Pavarotti - Dueti premiera
23.5.
NA UTRIP SRCA
9. gala večer novih baletnih koreografij na slovensko glasbo
Posnetek iz SNG Maribor premiera
30.5. NA UTRIP SRCA
Arthuro Toscanini ( del. naslov )
Kanadski portretni film premiera
In še en razveseljiv podatek :
z dirigentom Gustavom Dudamelom bo TV SLO ( poleg odličnega programa El Sistema
18.4.) v juniju predvajala tudi
dokumentarni film “ The Promise of music”
( Obljuba glasbe ).
Veliko programov tuje produkcije pa
predvajamo med prvimi na svetu .“
Gledalec je bil vesel odgovora, hkrati pa
presenečen nad nekaterimi dejstvi, ki sem jih navedla. Zapisal je naslednje:
»Vesel
sem bil odgovora, ko pa sem ga prebral, me je veselje minilo. Ne delim z Vami
optimizma o programu Uredništva za resno glasbo in balet. Gledanost nedeljske
maše je 3%. Tako ste napisali. In kaj naj bi gledalo 97% gledalcev, ki maše ne
gleda? Napisal sem, da ne nasprotujem programom z versko vsebino. Menim pa, da
je le pretirano, da imamo v enem tednu (Vikend 9.2./ RTV program od 13. do 19.
marca 2010) 280 minut (štiri ure in 40 minut) programov z versko
vsebino. Glasbena oddaja: "Radi imamo Chopina", 55 minutna, pa je
bila na programu 15.marca ob 23, 40, potem, ko so mi s televizije že
zaželeli lahko noč. Želim, da bi tudi ta odgovor videl direktor g. Jožko
Možina vas pa prosim za podatek, koliko ljudi
je zaposlenih v Uredništvu verskega programa ali dela za ta program in koliko v
Uredništvu za resno glasbo in balet.«
Na
gledalčeva dodatna vprašanja sem odgovorila z naslednjim dopisom, ki ga je
pripravila Služba za odnose z javnostjo:
»Zahvaljujemo
se vam za vaše pismo ter vam posredujemo želene podatke ter pojasnilo urednika
Uredništva Verskih oddaj g. Vida Stanovnika:
»V tednu od 13. do 19. marca 2010 smo v
Uredništvu verskih oddaj pripravili 120 minut
premiernega programa. Gre za tri tedenske oddaje (Ozare -duhovna misel, Obzorja
duha - mozaična oddaja o krščanskih cerkvah in krščanstvu, Duhovni utrip -
mozaična oddaja o duhovnosti in manjših verskih skupnostih) ter mesečno
pogovorno oddajo Sveto in svet v terminu sredinih Omizij - 1. program
Televizije Slovenija ob 23.45. Oddajo Sveto in svet si je v premiernem terminu
ogledalo povprečno 2 % gledalcev ali 38.600 gledalcev, starih
nad 4 leta, oziroma 20 % delež vseh gledalcev,
ki so bili takrat pred TV-zasloni.
Tudi mesečne prenose maš spremlja povprečno 20 % delež vseh
gledalcev, ki so takrat pred TV-zasloni. Ob tem naj poudarim, da s prenosi maš
(katoliških, pravoslavnih in evangeličanskih bogoslužij) Televizija Slovenija
nagovarja tudi posebno ciljno skupino - starejše in invalidne gledalce.«
Vir
podatkov o gledanosti: RTV Slovenija iz raziskave AGB Nielsen Media Research,
panelni vzorec 450 gospodinjstev, starost nad 4 leta.
V Uredništvu verskih oddaj je 6 redno zaposlenih
in 4 honorarno zaposleni, ki spremljajo dogajanje v vseh verskih skupnostih,
registriranih pri Uradu za verske skupnosti, pripravljajo oddaje o religioznih
fenomenih, ki niso povezani z religioznimi institucijami ter oddaje z
etično/družbeno tematiko. V Uredništvu za resno glasbo in balet je 6 zaposlenih (urednica
uredništva, urednik oddaj, 2 producenta oddaj, tajnica uredništva in
producentka uredništva).«
Jutranji program
Gledalec C.P. je pohvalil
jutranji program, všeč mu je, da je zdaj daljši.
Gledalka M.G. je bila po
telefonu neizprosna;
»Lepo
vas prosim, a res nimate drugega, da nam z nacionalne televizije vedežujejo?«
O tem sem
že pisala pred meseci. Lahko prenehamo z vedeževanjem in raje posredujmo še več
koristnih informacij, kar oddaji Dobro jutro in Sobotno popoldne že uspešno
počneta.
Napovedniki; Gledamo naprej in spored na txt
Gledalka V.Č. je poslala pritožbo
povezano z napačnimi napovedmi sporeda tekem na OI po navadni
pošti:
»…14. 2., nedelja ob 19.55 : oddaja »Gledamo naprej«;
napovedovalka najavi športni program OI: ob 21.55 alpsko smučanje- super kombinacija
ženske… Že od včeraj –sobote- je jasno, da je ta disciplina zaradi vremena
prestavljena na kasnejši termin, kar je bilo seveda povedano tudi v Športu pri
poročilih.
Ura 20.30 : enako nepravilno je še vedno na teletekstu,
čeprav je sprememba na OI znana že več kot 24 ur.
Neverjetna in nedopustna malomarnost!..«
Gledalki sem poslala sledeč odgovor:
»Nemudoma sem vaše mnenje posredovala odgovornim in jih opozorila
na napake. Dejstvo je namreč, da napovedi »Gledamo naprej« za soboto in nedeljo
posnemajo že v petek in so seveda zaradi tega podatki napačni in nič več
aktualni. Posledica pa je zavajanje gledalcev, čeprav nenamerno.
Enako je s teletekstom.
Govorila sem
z urednico napovedi »Gledamo naprej« Bernardo Žarn.
Poslala sem
sporočilo Urošu Urbaniji, saj je bilo
v času OI več pritožb v zvezi z netočnim
napovedovanjem dogodkov (tekem) na teletekstu. Kot sem brala tudi sama, je
v nedeljo ob 20.30 kar obvisela nepravilna informacija, čeprav smo že 24 ur
vedeli, da je program OI spremenjen.
Uroš Urbanija je videl rešitev v sledečem:
»Rešitvi za ttx sta v tem trenutku samo dve oziroma samo ena:
- služba za koordinacijo naj podaljša delovni čas med tednom,
dežurstvo pa naj vpelje tudi v soboto in nedeljo. V času ZOI je namreč
enormno sprememb, ki od petka od 17.00 ostajajo nespremenjene
- rešitev, da spremenimo program, ki to ureja, pa se mi v tem
trenutku ob enormnih težavah s programerji skoraj ne zdi uresničljiva.
Kot so mi s službe za koordinacijo sporočili, naj bi z začetkom
delovanja Provysa bilo tudi to urejeno. MMC sam pa trenutno ne more vnašati
popravkov za napovednike, ker program sam vedno posodobi tisto različico, ki jo
vnese Služba za koordinacijo.
Ker gre za problem širših razsežnosti ta mail prepošiljam tudi g.
Pirkoviču, da poskušamo urediti vsaj v času ZOI podaljšanje delovnega časa
Službe za koordinacijo.«
Govorila sem tudi z G . Pirkovičem in se
strinja, da bomo morali nekaj storiti, da bomo bolj ažurno informirali gledalce
o našem lastnem programu. Tudi moje mnenje je, da mora služba za koordinacijo programa podaljšati delovni čas med tednom in vpeljati dežurstvo
tudi v soboto in nedeljo zaradi ažuriranja informacij o programu.
Tretji parlamentarni program
Gledalec V.K., ki je v minulih mesecih že
opozarjal na problematiko objav sporeda SLO 3 v tiskanih medijih, je bil
ponovno kritičen:
»…VSEKAKOR
PRIČAKUJEMO POŠTENO IN JASNO SPOROČILO in OPRAVIČILO; UREDITEV OBJAV O SPOREDU
RTVSLO3 v dnevnem tisku in njegovih prilogah…«
Objavljam svoje pojasnilo in dopis, ki sem
ga v zvezi s problematiko naslovila različnim akterjem v tem procesu:
»… Nekatere naloge so pač podrejene tehniki, zunanjim uporabnikom
naših informacij in v primeru, o katerem govoriva, tudi v nepredvidljivosti
dogodkov v parlamentu (kar je zagotovo manjša zadrega).
Zadovoljna bom, ko bo čez nekaj mesecev tudi ta ovira presežena,
saj z novim tehničnim sistemom ne bo več izgovorov in bodo vse nujne podstati
nameščene.
Dopis, ki sem ga naslovila na: Bizilj
Ljerka; Fajdiga Matjaz; Vrh Bernard; Trontelj Jana
»Spoštovani kolegi,
Prosim vas za eksplicitno pojasnilo, kdaj bo objavljen spored
TVSLO3 v medijih, ker sva jaz in zavod deležna številnih vprašanj, klicev
in šikaniranj. Prosim, če se sestanete, pomenite in pripravite konsistenten
odgovor. Med raziskovanjem tega vprašanja sem namreč naletela na različne
odgovore. Oddelek za promocijo pričakuje "material" od uredništva,
uredništvo več posluha s strani promocije, tehnika je pač podala svoje
konkretne ovire in rešitve.
Iskrena hvala vsem za dosedanje sodelovanje, imamo pa vztrajne
gledalce, ki s takim odgovorom niso zadovoljni, kot vidite in imajo prav!«
Terminski načrt
Gledalka M.M. je opozorila na nekatere
zanimive oddaje, ki so na sporedu v zelo poznih nočnih terminih in tako
nedostopne širšemu občinstvu.«
»Že nekajkrat sem se namenila, da se
Vam pritožim zaradi po mojem mnenju čudne programske politike na TV.
Gre predvsem za nekatere zanimive oddaje ob torkih, ki so bile na sporedu
šele okrog 23. ure zvečer in bi bile zanimive za širši krog
gledalcev, kot npr. Založnik (o nemškem založniku Springerju), dokumentarni
filmi o Adolfu Hitlerju in pred kratkim o Evi Braun, predvsem pa je bil zanimiv
angleški film Kraja identiete, pa še nekaj drugih. Ko bi te oddaje vsaj
ponavljali ob zgodnejšem času! Menim, da bi si vse te oddaje
zaslužile predvajanje ob "prime timu" vsaj na drugem programu, ker so
poučne in zanimive za širši krog gledalcev, tako pa? Zanima me, če jih je
mogoče videti vsaj na MMC?
Glede ponovitev na MMC je urednik Urbanija
pojasnil:
»Na MMC bi bili zelo veseli, če bi lahko objavljali tudi
dokumentarne filme, toda žal so tukaj avtorske pravice, ki nam tega ne
dovoljujejo.«
Odgovora direktorja televizije nisem prejela.
Ponovitve
Gledalka V.Č.
se je po navadni pošti pritožila zaradi po njenem mnenju neprestanih ponovitev
oddaj. Zapisala je:
»Dobro bi bilo analizirati mesečni program Tv in ugotoviti
%(časovno) oddaj, ki se ponavljajo. Razumem, da je 1x -na ponovitev, toda
poznam primere 3x, 4x,…«
Ponovitev je zelo veliko, pa še te niso
razvidno označene, (zgolj za nekaj sekund na začetku oddaje; o tem sem že
pisala v prejšnjih dnevnikih) /kot da bi želeli slepiti gledalce./ Večina oddaj
ima eno ponovitev, izjemoma pa so na sporedu tri. Sem pa zlasti v poletnem času
gledala tudi po trikrat in štirikrat eno in isto oddajo. Res je, da so včasih
ponovitve dobro obiskane s strani gledalcev (če je bilo v času premiernega predvajanja na sporedu še
kaj drugega zanimivega tudi na kateri od
televizijskih mrež), vendar pa tudi sama menim, da s ponovitvami močno pretiravamo.
Malo tiči vzrok tudi v tem, da se je produkcija oddaj zaradi finančne stiske
nekoliko skrčila, ampak potem bi bilo pa potrebno ponovitve in termin ponovitev
izbirati bolj skrbno in premišljeno.
Oglasi
Gledalka P.L.
je v premislek posredovala pripombo povezano z dolžino oglasnih blokov.
Zapisala je takole:
»Vsak
večer, ob gledanju SLO 1 ali SLO2 ne glede na časovno napoved pričetka oddaje,
me v slabo voljo spravlja vrtenje
dolgih oglasnih vložkov, ki pravzaprav na dolžino niso vložki, ampak
so oddaja. Ali je Nacionalna televizija postala
komercialna TV? Kdo vam dovoljuje, da me, čakajoč na oddajo nasilno obmetavate,
posiljujete s potrošništvom, z nečim, kar me ne zanima. Za to početje moram
celo plačevati naročnino. Izračunala
sem, da je vložek oglasov v primerjavi z časom oddaje ( včeraj zvečer pred Odmevi)
pravzaprav 15 % oddaje same…«
Gledalki sem poslala naslednje pojasnilo:
»Niste edini, ki vas oglasi spravljajo v slabo voljo. Kar nekaj
gledalcev se je že oglasilo na to temo, pa tudi mene motijo.
Žal je dejstvo, da zavod RTVSLO zgolj od naročnine ne more
ustvarjati tako raznolikih programov, se nenehno tehnično izpopolnjevati in
skušati loviti ravnotežje z drugimi nacionalnimi televizijami. Kot veste, se ne
sme z oglasi prekinjati filmov, oddaj otroškega, mladinskega, informativnega in
kulturnega programa, zato so vsi oglasi zgoščeni v nekaj blokov. Oglasov
na TV SLO je bilo v času Olimpijskih iger nekaj več, kot ponavadi. Boj za
oglaševalski kolač je na trgu neizprosen, zato je sicer paradoksalno reči, da
je RTVSLO lahko celo zadovoljna pri uspešnosti na tem skromnem trgu , kjer je
ponudnikov oglaševalskega prostora res veliko. Je pa, kot sem že omenila,
manj blokov in posledično so bloki daljši. Gledalci imajo
morda zato občutek, da je oglasov zelo veliko.
V primeru, da pride do zamika napovedane oddaje, kar je bolj
izjema, kot pravilo, ni razlog v predvajanju oglasov, temveč se to zgodi v
primeru, da pride do zamika ali podaljšanja oddaj pred napovedano oddajo.
Včasih se lahko zgodi, da se kljub trudu voditelja v določeni oddaji gostje razgovorijo,
posledično se oddaja konča kasneje, kot je predvideno. To pa za sabo potegne
dejstvo, da pride v nadaljevanju do zamika začetka druge napovedane oddaje.
Zato je nujno in TV SLO se tega zaveda, bolj skrbno slediti
napovedanim uram predvajanja oddaj in dosledneje spoštovati minutažo
pri vseh oddajah.«
Gledalka se je razočarano odzvala na moje
pojasnilo;
»Nisem
edina in tudi vas motijo reklamni bloki na TV, predvsem, če so predolgi.
Lepo
ste opisali okoliščine, več ali manj jih poznam.To pa ne reši moje slabe volje,
to me ne vleče k TV, nasprotno, odbija me in vse bolj razmišljam, da bom
odpovedala taki kvaliteti potrošniške družbe, ki me posiljuje…«
Sem odgovorila:
»…nisem še odnehala. In z mano skupaj tudi programski delavci ne.
Oglasni bloki so predolgi in utrujajoči. Res je, da z njimi
"prehranjujemo" tudi programe, torej oddaje, ampak kljub temu je
neznosno težko čakati na napovedane oddaje. Sklicala sem sestanek s
predstavnikom Službe za trženje in čakam na njihove bolj smiselne ureditve in
predloge za predvajanje oglasov.«
Gledalec .J. N
je kot že mnogi pred njim opozoril na dolg oglasni blok pred Odmevi in
na zamudo le-teh. Ogorčeno je zapisal:
»VČERAJ TOREK 23.2.2010:
PRED ODMEVI JE BILO 10 MIN REKLAM
KAJ RES PLAČUJEMO SAMO REKLAME? ČE MI NE
ODGOVORITE, BOM JAZ DAL NA INŠPEKTORAT, KER IMAM POSNETO NA CD-JU.
RES MI JE DOVOLJ. ODMEVI NAJ SE BI ZAČELI OB
22:05, A REKLAME SO SE ZAČELE ŽE OB 22:03 IN SO TRAJALE DO 22:15. KAM TO
PELJE?«
Gledalca sem obvestila o aktivnostih
povezanih s to problematiko:
»Sklicala sem sestanek s Službo za trženje programa in
programskimi delavci. Čakam na pojasnila in ukrepe. Verjemite, tudi meni je
prekipelo. Vem, da z naročnino, ki je res nizka, programi pa so dragi, RTV SLO
ne more ustvarjati tako in toliko raznovrstnih oddaj. Je pa pred Odmevi res
preveč oglasov. Upam, da se bo dalo to kako bolj smiselno razporediti, čeprav
vsi hočejo oglaševati v najbolj gledanih terminih. Vendar, zmagati mora program
pred oglasi.«
Če v
kratkem temu ne bo tako, če se ne bo slišalo mnenja gledalcev, je na voljo le še javni poziv in peticija.
Gledalec J.N.
se je oglasil ponovno;
»IMAM VELIKO PRITOŽBO.
ZARADI REKLAM.
SUPERVELESLALOM. KONEC PRENOSA. PO TEM 5 MIN
REKLAM, 5 MIN KOMENTAR IZ STUDIJA, PRED SKOKI PA 10 MIN REKLAM. PRENOS SKOKOV BI
MORAL BITI OB 20:25, A ZAČEL SE JE OB 20:30.
IN ŠE TO JAZ PLAČAM PROGRAM NE PA
REKLAME.«
Zaskrbljena gledalka D.K. se je odzvala na neprimernost
oglasa, ki je bil med zimskimi šolskimi počitnicami predvajan v
dopoldanskem času in tako dostopen mladoletnim. Napisala je sledeče:
»Šolske
počitnice so. Večina otrok je nekje na smučanju, še vedno pa jih je nekaj
ostalo tudi doma, seveda med drugim tudi pred televizijskim sprejemnikom.
To,
da niste poskrbeli za otroški program kot se šika, še ne boli toliko kot
dejstvo, da
očitno nihče ne preverja
vsebine oglasov, ki
se pojavljajo čez dan. In jih seveda otroci
mirno
gledajo.
Natančneje,
danes zjutraj ob cca 9.30 uri, ste med
oddajo Dobro jutro predvajali oglas za Fa Gelee Royal. Ženska v reklami se pojavi popolnoma gola!!! Upam, da boste glede tega kaj
spremenili, sem se pa odločila, da bom ta mail posredovala tudi na višje naslove...
Vendar samo v primeru,če ne bo odziva in rešitve z vaše strani.«
Slovenski jezik
Gledalec D.M. je
v skrbi za lepo rabo jezika na RTV Slovenija zapisal:
»Nisem
jezikoslovec, niti slavist, niti strokovnjak za pravopis, vendar me je vseeno
zmotilo, da so voditelji na letošnji Emi neštetokrat uporabili izraz green
room, iz green rooma, v green roomu. Velikokrat se zgodi, da kak žargonski
izraz (predvsem v računalništvu in nekaterih pri nas manj uveljavljenih
športnih disciplinah) nima ustreznega prevoda, za green room pa se mi zdi
povsem dostojen prevod zelena
soba.
V
dobi, ko je skrb za lepo govorjeno slovensko besedo zaradi vseh mogočih vdorov
anglizmov ter nepismenosti naše mladine še toliko bolj pomembna, si nacionalka
tega (po mojem mnenju) ne bi smela privoščiti. Verjetno nisem edini, ki je
takega menja, zato vas prosim, da storite, kar je v vaši moči, da bi do takih
primerov prihajalo čim manj krat…«
Se
popolnoma strinjam. Nobenega razloga ni, da ne bi duhovito poslovenili izrazov,
za katere natančno vemo, kaj pomenijo.
Format in kvaliteta slike
Gledalec M. je izpostavil več problemov povezanih
s formati in kvaliteto slike;
Odgovore sem zaradi večje preglednosti umestila
kar med posamezna vprašanja oz. pritožbe po posvetu s strokovnjakom na TV SLO:
»HD oddajanje je novost in je dodatna ponudba naše hiše, ki se
prične z Olimpijskimi igrami v Vancouvru. Ta storitev bo na voljo v nekaterih
kabelskih sistemih in pri nekaterih IPTV operaterjih. Dodatno tem sistemom pa
bo ta signal na voljo za širše območje Ljubljane tudi v etru preko našega
oddajnika na Šancah (Grajski hrib). Tu oddajamo še vedno testno, ker frekvence
ne moremo dobiti brez razpisa. Apek ga bo mogoče objavil letos, potem pa bo
zraslo v Sloveniji še eno omrežje za oddajanje HD programov.«
Vprašanje:
»TV Slovenija že od avgusta 2008 poskusno oddaja HD sliko preko DVB-T na območju
Ljubljane. Predvidevam, da gre za t.i. "storitev v preskusu". Vendar
je rok za tako storitev že pretekel (90 dni s podaljšanjem za 90 dni). Ker
torej ne gre za storitev v preskusu, smo ostali prebivalci RS v neenakopravnem
položaju. Tudi ostali bi radi spremljali Olimpijske igre v HD ločljivosti.«
Odgovor: »Oddajanje DVB-T signala za HD je poskusno in je zaradi
pomanjkanja frekvenc (do ugasnitve analognih oddajnikov) možno le v Ljubljani.
Ker bomo HD redno oddajali od 12.2.10 dalje, bomo ta signal dostavljali
gledalcem preko kabelskih in IP operaterjev. Druge možnosti zaenkrat nimamo.«
»SLO 2 ki prenaša športne
prireditve, sliko izmaliči do neprepoznavnosti. Pretvorbe med različnimi
formati in velikostmi pokvarijo geometrijo slike, dodajo črne robove okrog in
okrog slike, tako je nemogoče prebrati napise, slika pa je meglena. In to celo
na najsodobnejši TV napravi. A noben ne zna vklopit 16/9 signala?«
Odg.: »TVS je sliko v formatu 16:9 začela redno oddajati 1.12.09
v svojih digitalnih sistemih, v analognih pa je ostala 4:3. Zaradi mnogih oddaj
iz arhiva (v različnih formatih), prihaja do pojava "črnega okvirja",
ko se oddajo predvaja v formatu "letterbox" (to pomeni, da je v sliki
4:3 dejansko slika v 16:9 in sta zgoraj in spodaj črna robova). V tem primeru
nekateri TV sprejemniki sami preklopijo sliko (funkcija "zoom"), na
nekaterih pa je to treba narediti ročno. Na splošno je upravljanje različnih
formatov izjemno zahtevno, saj vseh starih oddaj in drugega slikovnega materiala
ne moremo enostavno pretvoriti v 16:9, zato moramo oddajati oba formata.
Glede kakovosti slike je TVS z digitalizacijo svojih sklopov
minimizirala število analogno/digitalnih pretvorb, kar je v zadnjih mesecih
sliko bistveno izboljšalo. Na DVB-T omrežju je zdaj slika odlična (če tako tudi
dobimo po prenosu do nas), ni pa tako v vseh kabelskih sistemih - gledalci nas
opozarjajo na zelo različno kakovost dostavljene slike, prav tako pa tudi na
napake pri avtomatskem preklapljanju formata 16:9.«
»Vodstvo
RTV sicer trdi, da smo za tako sliko klrivi gledalci. Seveda, mogoče zraven
dodajo še Talibane????? Dajte no. Izgovarjanje na stare TV sprejemnike
(starejše od 25 let, ker so takrat že vgrajevali prepoznavo 16/9 tudi v 4/3 TV
aparate) s strani RTV je nevzdržno. Pa da so se gledalci s starimi TV
pritoževali nad sliko16/9 je čista laž. Niso se pritoževali, ker še nikoli ni
bilo 16/9 oddajanja. Mogoče so se pritoževali pred 15 leti v Vzhodni Nemčiji, v
Sloveniji sigurno ne. POP tv in Kanal A že več let uspešno in brez pritožb
oddajajo v čistem 16/9 formatu.«
Odg.: »Dejstvo je, da gledalce s 4:3 TV
sprejemniki moti 16:9 format. Vseeno smo se odločili, da
je čas, da začnemo oddajati redno v 16:9. Večino naših oddaj smo že
preklopili na nov format, razen informativnih programov, ki zahtevajo izjemno
veliko investicijo v nove kamere, ter reklam, ki so odvisne od oglaševalcev.
Komercialne TV so s formatom 16:9 bolj redno začele lani in imajo enake
težave kot RTVS. Imajo pa bistveno, bistveno manj oddaj in manj arhiva, s tem
pa tudi manj težav.«
Pričakujem
prenos OI iz Vancouvra v 16/9 HD ali pa vsaj v 16/9 SD. V nasprotnem primeru
boste prejeli zahtevo za varstvo pravic, pripravljen pa sem tudi na nadaljne
korake.
Odg.: »HD kanal, kot tudi SD, bo v 16:9 formatu razen pri
oddajah, ki jih fizično še ne moremo preklopiti zaradi kamer
("news"). Od gledalcev pričakujemo nekoliko strpnosti in
razumevanja izjemne kompleksnosti tega prehoda, ki je pri količini programske
ponudbe, ki jo ima RTVS, zelo težka naloga.«
Spremljanje programa RTVSLO preko interneta
Gledalec R.K.
je imel vprašanje oz. očitek;
»…na
vas se obračam, da bi izvedel, zakaj vsak mesec plačujem RTV naročnino. Živim v
stanovanju v katerem je napeljan koaksialni kabel, vendar ni aktiven, saj sem
se odločil, da si bom vsebine ogledal kar na spletu. Kljub temu sem moral, kmalu po vselitvi,
podpisati "pristopno izjavo za RTV naročnino", pri čemer mi je bilo
razloženo, da sem ne glede na omenjeno dejstvo, dolžan plačevati RTV naročnino.
Sprejel sem argument in idejno privolitev, da je potrebno nacionalni javni
medij podpirati, zato zdaj že leto dni plačujem RTV prispevek. In v čem je
težava?
Težava je v tem, da si kljub plačevanju RTV prispevka ne morem ogledati vseh TV vsebin, ki jih
ponuja RTV SLO navadnim naročnikom, ki plačujejo enak prispevek, le
da si program ogledajo preko TV signala. Številne vsebine na MMCjevem portalu
so namreč zaprte za ogled s pojasnilom: "na sporedu je oddaja tuje
produkcije, ki je zaradi avtorskih pravic ne smemo predvajati prek
spleta." S takšno omejitvijo vsebin ne bi bilo nič narobe, če ne bi
plačeval RTV naročnine, saj podarjenemu konju se res ne gleda v zobe. Pri
plačevanju enakega prispevka pa se mi zdi takšno omejevanje čista kraja.
Mislim, da je problem možno rešiti ali tako, da ukinete RTV prispevek za vse,
ki spremljajo vaše vsebine le prek spleta, ali pa ponudite vse vsebine tudi
preko spleta. Prosim vas, da mi
razložite, kakšno je stališče RTV-ja in kako mislite problem rešiti.
Za tuje
produkcije RTV SLO nima dovoljenja za
predvajanje na spletnem portalu RTVSLO.
Zaklepanje oddaj na satelitu
Gledalec C. P.
je imel več vprašanj povezanih z zaklepanjem oddaj na satelitu.
Odgovorno osebo v predvajanju programa smo
prosili, da je gledalca poklicala in mu
zadevo pojasnila, kar se je tudi zgodilo.
Radio
Slovenija
Poslušalka B.H. je danes po telefonu sporočila
pritožbo (3. februar. 2010 med 14. in 15. uro). Želela je sporočiti mnenje v
zvezi z diskusijo o psih in neljubem dogodku v zvezi s smrtjo lastnika treh
psov. Pravi, da je na telefon dobila tehnika, ki je ni neposredno vključil v
program, njenega mnenja pa tudi ni posredoval naprej, češ, da se ga to ne tiče.
Želi pojasnilo.
Od redaktorja in novinarja Roberta Bogataja sem
dobila spodbudno povratno informacijo:
»…Včeraj sem poklical našo poslušalko, gospo B.H. Najprej je
bila popolnoma presenečena zaradi klica in kot je sama rekla - tudi zelo
vesela. Zdaj verjame, da institut varuhinje deluje. Ko sem ji vse razložil, je
rekla, da nam seveda vse "oprosti" in bo še naprej ostala naša zvesta
poslušalka.«
Gledalec M.O.
je menil, da je bil način podelitve nagrade nepravilen.
Rad
spremlja radijski športni program. Po telefonu pa se je pritožil, češ, da so nepravilno
v eni oddaji podelili glavno nagrado.(sončna očala). Pravi, da je klical po telefonu, (bila naj bi
sobota) da se mu je oglasil tehnik in povedal, da so nagrado izžrebali med eno
pesmico. Zahteva odgovor, če je to res.
Žrebanje poteka
povsem transparentno. Nagrajenca izžrebajo po končanem glasovanju, ki poteka
med pesmico. Radio pač ni TV, da bi žreb lahko tudi pokazali. Edino, kar bi torej
lahko bilo moteče, je dejstvo, da se žrebanje ne izvede v etru - javno, ampak v
tem primeru bi moralo iti na zaupanje
Valu 202, slike pač ni.
MMC
Gledalka B.G. ima
pritožbo na spletne strani RTV Slovenija:
»Spletna stran TV Slovenija je povsem
nepregledna,
nekatere oddaje imajo svoje predstavitve s kontaktnimi podatki, tudi
forume, nekatere jih nimajo, kot denimo Enajsta šola. Med prvimi so tudi
takšne, ki jih ni na sporedu že nekaj let. Upam, da bo kdaj v bodoče urejeno tudi
to.«
Urednik
MMC-ja Uroš Urbanija mi je zagotovil, da je naročil izdelavo seznamov vseh
podportalov in odgovornih oseb, ki zanje skrbijo ter seznam nedelujočih oz.
zastarelih strani.
Pritožba
gledalke je povsem upravičena in se ji v celoti pridružujem, saj je naravnost
sramotno in neprofesionalno, kako slabo so ažurirani podatki na številnih
spletnih straneh naših oddaj! To je vendarle dolžnost urednikov oddaj! Nismo v koraku s časom in ne dojemamo
interaktivnosti medijev.
Pričakujem
odgovor in informacije o posodabljanju strani!
Gledalec M.B. ni
bil pripravljen sprejeti opravičila o tehničnih težavah, ki naj bi onemogočale
spremljanje programa v živo objavljenega na MMC portalu;
»Trenutno
sporočilo o težavah spremljanja "v živo" je samo poceni
rešitev in odgovor, ki ne more zadovoljiti pričakovanj, da bi lahko npr.
spremljal ZOI preko računalnika !
Mislim,
da bo treba "prevetriti" kadrovsko zasedbo in neodgovorne
postaviti na "hladno" za nekaj časa. Med tem bodo spoznali, da so
dolžni opravljati svoj posel profesionalno in si ne dovoliti napak !«
Urednik
MMC-ja Uroš Urbanija mi je na prošnjo o pojasnilu za mrk avdio-video rubrike in
prošnjo po opravičilu gledalcem za neizpolnjene napovedi programa, posredoval
naslednje sporočilo;
»Načelno sem se sicer že opravičil v pojasnilu, ki smo ga objavili
na portalu. Glede na to, da je stvar še v preiskavi, pa mislim, da ne moremo
napisati drugače kot smo – da je šlo za tehnične težave. To pa je dejansko bilo
napisano vse do dne, ko smo težave odpravili. Zaradi tega se mi zdi, da v tem
trenutku dodatna splošna opravičila nima smisla objavljati, vedno pa se lahko
opravičimo posameznikom, ki jih to še vedno moti, če se strinjaš?«
Upam, da je
preiskava končana. Zdaj pa v imenu
gledalcev zahtevam odgovornost in konkretno
pojasnilo! Dovolj časa smo imeli na voljo!
Gledalec V.K.
se je tudi odzval na situacijo na MMC;
»IMAM VPRAŠANJE: ALI SE BOSTE KAJ OPRAVIČILI GLEDALCEM IN POSLUŠALCEM
ZA SABOTAŽO NA MMC-ju.«
Gledalec S.J. je bil
kritičen do MMC, ki ni uspel zagotoviti napovedanih športnih prenosov in
posnetkov.
»Počasi
se iztekajo olimpijske igre, za katere je pravice za prenose pridobila
Nacionalna televizija. Pred olimpijskimi igrami sta se športni program in
Multimedijski center RTV hvalila, koliko ur (cca. 220 ur) neposrednega prenosa
ali posnetkov si bomo lahko gledalci ogledali na malih zaslonih ali na MMC. Kot
velik fanatik športa sem z navdušenjem pozdravil obljube, a kaj kmalu videl, da
iz te moke ni bilo kruha. Ena izmed obljub urednikov je bila, da si bomo lahko
na MMC portalu ogledali celotno tekmo (primer veleslalom), vključno z
»eksotičnimi« smučarji, ki so za gledalce zelo zanimivi, a žal iz te obljube ni
bilo nič. Prav tako je bila obljuba, da si bomo lahko gledalci ogledali prenose
tekem (ki se odvijajo hkrati) tako na drugem programu kot na MMC portalu. A žal
tudi ta obljuba ni bila izpolnjena. Pika na »i« mojega velikega razočaranja pa
je bil prejšnji teden. Po velikem uspehu Petre Majdič sem želel naslednji dan
ponovno doživeti ta uspeh in si še enkrat ogledati tekmo in podelitev medalj
(ki je zaradi jutranje ure nisem uspel pogledati v prenosu na 2. programu) na
MMC. Kljub trudu, da bi le našel posnetke teka in podelitve na MMC portalu
mi to ni uspelo, saj teh posnetkov ni bilo, kljub zanimanju gledalcev in obljub
nacionalne televizije, da bodo na MMC portalu posnetki zanimivih športnih
dogodkov, kot sta najbrž tekmi in podelitvi medalj Petre Majdič in Tine Maze.
Kot ugotavljam po 14. dneh olimpijskih iger še nisem doživel, da bi lahko
spremljal na MMC športni dogodek, ki se ne vrti na 2. programu (večina časa pa
portal sploh ni deloval), kljub obljubam nacionalne televizije, da bodo hkrati
pokrivali dva športna dogodka, ki ju bo moč spremljati na televiziji oz. MMC
portalu.
Dejstvo je, da je imela RTV SLO precej težav
s padcem sistema V MMC-ju. Še vedno se raziskuje, zakaj je do tega prišlo, kaj
je bil bistven vzrok sesutja v povsem neprimernem času. Zagotovo smo vam in
vsem, ki niso zaradi tega bili deležni pričakovanih in obljubljenih vsebin,
dolžni opravičilo. Tudi v mojem imenu. Kot gledalka in varuhinja sem seveda
povsem na vaši strani in se vam opravičujem za nastalo programsko vrzel.
Pošiljam tudi reakcijo odgovornega urednika MMC-ja Uroš Urbanije;
»Zaradi velikih tehničnih težav, ki smo jih imeli na MMC s sistemom
avido/video predvajanja, žal nismo uspeli zagotavljati niti prenosov v živo
niti video novic. Za to niso krivi novinarji športnega uredništva MMC, ki so
zimske olimpijske igre pokrivali res dobro, ampak so bile težave v računalniški
podpori. Za težave, ki ste jih imeli zaradi tega, se Vam iskreno opravičujemo.«
Gledalec A.G. se
je tudi odzval na nedelovanje video arhiva na MMC strežniku.
»Pri
vsej sodobni tehniki bi pa "napako" v tem času že lahko odkrili in
odpravili.
Kdaj
lahko pričakujemo ažurno postavljene oddaje v arhivu televizije?«
Gledalec A.G.
je upravičeno pričakoval pojasnilo v zvezi z MMC- jevim video arhivom;
»Zanima
me kdaj bo vzpostavljena možnost spremljanja programa TV SLO na internetu. Že
do sedaj so bile oddaje (predvsem Odmevi) neredno na voljo na ogled, od včeraj pa
oddaj ni mogoče spremljati. Tako spoštovana hiša bi lahko bolje poskrbela za
funkcionalnost portala ali vsaj obveščala obiskovalce portala. Včeraj sem
poslal prvo sporočilo na naslov webmaster@rtvslo.si in še ni odgovora. Pričakujem
vsaj odgovor, kdaj bo mogoče spet spremljati novice in oddaje iz SLO.«
Gledalcu sem takrat lahko sporočila le
sledeče:
»Težave se raziskujejo in sem že zjutraj sporočila našemu MMC
centru, od koder so mi poslali obvestilo:
»Spoštovane uporabnice in uporabniki spletnega portala MMC RTV SLO!
Zaradi tehničnih težav, ki jih imamo s spletnim sistemom
avdio-video oddajanja, trenutno ni dosegljiv arhiv oddaj RTV Slovenija.
Za nepredvidene zaplete se vam iskreno opravičujemo in upamo, da bo
napaka kmalu odpravljena.
Uroš Urbanija, odgovorni urednik MMC RTV SLO«
Gledalec V.K. je
bil tudi nezadovoljen z delovanjem video arhiva:
»Želel
sem gledati Odmeve z dne 15. 2.2010, vendar jih ne morem, ker jih na menu-ju
ni. Prosim, da mi poveste po kakšnem postopku, jih dobim. Z dne 15. 2. 2010 je dosegljiv Dnevnik in
Šport. Odmevi pa ne!
PROSIM
TUDI ZA POJASNILO, KAKO JE TO MOŽNO!
VSEKAKOR
PRIČAKUJEMO POŠTENO IN JASNO SPOROČILO in OPRAVIČILO, predvsem pa takojšnjo
sanacijo stanja.«
Takrat sem gledalcu sporočila sledeče:
»…sem pravkar govorila tudi z G. Bobovnikom, ki bo nocoj vodil
Odmeve. Oba skušava čimprej izvedeti, kdaj bo zaplet rešen in oddaje spet
umeščene v arhiv.«
Tehnične težave
so bile odpravljene, odgovora , zakaj je do njih prišlo, pa še vedno ni!
Gledalec je imel
pritožbo zaradi umika komentarjev ob novinarskem prispevku "Izvidi obdukcije psov bodo znani
v kratkem" na strani 6;
»Opazil
sem, da ste na moje minuciozne komentarje v množici dementnih odreagirali tako,
da ste mi brisali komentarje in blokirali dostop do prijavljanja in s
tem onemogočili mojo ustavno pravico do izražanja svojega mnenja.
Sprašujem
vas, kdo in na kakšni podlagi odreja ali je vsebina ali forma komentarja
ustrezna ali ni? Spodnji komentar ste pustili, medtem ko ste moj predlog, da bi
razpravo o možnosti poroke med različnimi živalskimi vrstami zaupali škofovski
konferenci, saj imajo glede tega tam največ izkušenj, pa ste brisali. Zakaj?
Jasno je, da nosi RKC največjo
odgovornost za zadušitev človeškega ustvarjanja tudi na tem področju. Verjetno
to počne na podlagi določene vednosti, zato se mi zdi moj predlog povsem
plavzibilen, da bi tudi o tovrstni možnosti: poroki med različnimi živalskimi
vrstami podali svoje tehtno mnenje. Svoj pogled in argumente za in proti.
Kolikor se je pred kratkim na
Japonskem ena oseba lahko poročila z računalniško generirano osebo in je to
torej za budizem sprejemljivo, ne vidim razloga, zakaj bi RKC ne razgalila
svojih pogledov (argumentirano) tudi glede tega.
Kako in na kakšni podlagi potlej lahko
nek cenzor na RTV Slovenija (a je po izobrazbi teolog? kdo izbira tovrstne
kadre? kakšna je njihova razgledanost?) onemogoči mojo ustavno pravico izražati
svoje poglede.
Tudi ne vidim, kaj bi bilo narobe z
mojim komentarjem glede primerjave sveč in dildotov, saj je ta povezava še kako
pogosto uprizarjana v filmih.
Skratka,
- pričakujem razlago zakaj so bili
moji komentarji odstranjeni?
- kdo in na kakšni podlagi je
pooblaščen za odstranitev določenih
komentarjev?
- kakšne so kompetence osebe, ki
pregleduje in odloča ali je nek komentar primerne
ali neprimerne vsebine«
Bralec I.G. je imel glede urejanja blogovskih
vsebin naslednje pripombe:
»Kaj je res
potrebno delati reklamo takšnim primitivnostim na glavni strani portala RTV
Slovenija.
http://www.rtvslo.si/blog/rafael-zupancic-raf/hej-slovenski-domobranci/38733
Sem
zagovornik svobode in nič ne bi govoril, če bi to objavil navaden bloger, a ker
to objavlja bloger s posebnim statusom na RTV blogosferi, me malo skrbi in bi
prosil, da se takšnih primitivizmov več ne dopušča. RTV Slovenija naj bi od
svojih novinarjev in sodelavcev zahtevala kulturen dialog.
Prav tako, me
zanima kdo je cenzor blogov na RTV Slovenija, ker je znan po svoji dvojni
morali, sicer mojih blogov ni cenzuriral ampak opazil sem, da so se cenzurirali
blog o muslimanskem svetu. Ne razumem zakaj takšna očitna dvojna morala. Če
nekdo pljuva po domobrancih, nekdo po partizanih in se ne briše blogov, zakaj
se tako hitro brišejo blogi, ki so kritični do muslimanov.
Nisem
nestrpen, ampak zahtevam pa lahko enako obravnavo za vse.«
Spoštovani,
predsednik
programskega sveta , v.d. generalni direktor,
direktor televizije, uredniki,
vodje,
vljudno prosim za pojasnila odgovornih na še ne rešene pritožbe gledalcev
in gledalk in odgovore na :
Vsem
se zahvaljujem za konstruktiven pristop
pri iskanju rešitev, ki se bodo kar najbolje približale pričakovanjem naših gledalcev do korektne in sprotne
informiranosti.
Miša
Molk
Varuhinja
pravic gledalcev in poslušalcev RTVSL0