UMIK
BALLA, UKINITEV OLIMPA KOT SPREMEMBA DOBE
KOT KONEC ZGODB O OLIMPU
Padec duhovnih sposobnosti Človeka pospešujejo medsebojni boji med ljudmi:
Kaldejke, Anat, Seth… so se
borili proti vladarstvu Svaroga,
Balla, Besa… in povzročili, da se je na različne
načine umaknil. Padec Balla pa je povzročil tudi
sočasni predvsem duhovni, padec njegovega tekmeca - človeka.
UVOD
Troja naj bi se je nahajajo v bližini Dardanel. Da tam kjer je raziskoval
izjemni arheolog Heinrich Schliemann je bilo res slavno mesto. Dardanele
je 61 km dolga morska ožina, a le 1,2 - 6 km široka
povezava med Črnim in Sredozemskim morjem. Največja globina 82
metrov. Voda teče v obeh smereh vzdolž ožine. Ločuje Evropo od celinske Azije.
Zato je bilo to mesto izjemno pomembna vojaška utrdba. Porušena je bila v vojni
med leti 1.194 -1.184 p.n.š. (vsaj tako pričajo na analize požarov na tem
območju).
Starodavno mesto Troja pa je bila povsem drugje, zato je Odisej potoval leta in leta da je prišel do dejanske starodavne Troje. Dejanska Troja se je nahajala povsem drugje v Perzijskem zalivu toda za to razpravo to ni pomembno.
1. KDO SO BILI AIANTI?
Velikan naslikan v začetku 1. stoletja v
Pompejih, Palača Vetti, Pompeji, Italija
Platon, Kritija: "Tedaj so v tej deželi živele drugačne rase (ethne) - prebivalci polisa, ki so se ukvarjali z manipuliranjem in kreiranjem (demiourgia) hrane iz zemlje: vojaški razred, ki so ga na začetku izločili božanski možje, pa je živel posebej. Imeli so vse, kar je bilo primerno za njihove potrebe (trophe). Nihče med njimi ni imel nič svojega, ampak so imeli posesti vseh za skupno."
Ahil (Achilleus - staro grško Aχιλλεύς) in Aiax (Αiας - staro grško ) kralj Locrisa, med igro „šaha“, 500 p.n.š., Louvre, Francija.
Palma med njima simbolizira Drevo življenja v središču "Raja".
KDO JE BIL PATROCLUS?
(oz.Patroklos)
Bil je kralj dežele Opus oz. Opous, na
obali celinske Grčije nasproti Evboje. Bil je tudi tisti, ki naj bi
si nadel bojno opravo Ahila in bil ubit. Nato se je izkazalo da v bojni opravi
sploh ni bil Ahil. Zato je Ahil potreboval novo bojno opravo. Naredili so
mu jo sami »bogovi«.
Ahil in Tetis,
Nereide nosijo orožje 450 - 350p.n.š
Ahil prejema bojno opremo, 575 – 550
p.n.š., Louvre, Francija
V 12 st. p.n.š. so Arkhonti začeli skrivati spolno identiteto, zato so se kazali kot poročeni z Vestalkami, tu in tam pa celo kot med seboj poročeni – pari, ki so med seboj razdelili zunanjo žensko in moško podobo. Kot Hermafroditi so bili iz istega roda med seboj praviloma povsem enakega telesnega izgleda. Sebe so prikazovali kot nesmrtne, predvsem pa je to veljalo vsaj za izbrance. Med njimi je bil tudi Ahil. Na vseh starejših upodobitvah je Ahil upodabljan z ljubkim ženskim obrazom, Ajax, njegov pandan, pa z brado s kakršno so upodabljali starozaveznega Boga. To razlago dodatno utemeljuje dejstvo da je bil sin Ahila prvotno obravnavan kot ženska. Imenovali so ga z ženskim imenom Pyrrhus. ko je postal kralj mestne državice Epir so ga imenovali Pyrrhus iz Epira. Kasneje so ga imenovali Neoptolemus Tudi Ahil je bil pred tisočletji upodabljan z ženskim obrazom.
Ahil obvezuje Patrokla,
500 p.n.š, Antikensammlung
Berlin
Če je bil kdo izmed,
za rajo nesmrtnih velikih junakov AIANTOV, ranjen ali ubit so napletli številne
zgodbe zakaj se je to zgodilo, ljudje pri teh povedih niso igrali pomembnejše
vloge, saj naj bi bili le orodje bogov Olimpa, ki se med seboj kregajo.
Ko je bil med
trojansko vojno ubit Patroklus pa se je zapletlo, saj
je v bistvu ni bil ubit Patroklus ampak v nesmrtnost
povzdigovani Ahil. Aianta, ki ni bil ubit v edino
smrtno točko v peti noge, so hitro odnesli truplo poveličevanega
bojevnika in ga sežgali, med ljudi pa so poslali dvojnika, tokrat pravega Patroklusa, toda v opremi Ahila. Famo
o njegovi nesmrtnosti so tako za silo zakrpali. Če bi ljudje zvedeli, da je
bila prerokba, da je Ahil smrten le v peto, napačna, bi podvomili v Olimp in
njihove razlagalce. S splošnim prepričanjem, da je Ahil smrten le v peto je
imel zaradi hitrega gibanja in okovja okrog gležnjev zelo veliko bojno
prednost, saj nihče ni imel volje napadati nesmrtne dele telesa. Aianti in predvsem Ahil so zlahka dobivali bitke zaradi
strahu in zbeganosti nasprotnikov. Toda zarota Odiseja in pomagačev se je
stopnjevala.
Ahil odnaša truplo Hektorja , 530
p.n.š., Metropolitan, Museum,
New York (zgodovinarji trdijo da Ajax odnaša truplo
Ahila); Skrajno desno simbol drevesa življenja
- Starokitajski simbol za drevo,
točneje simbol Svetega Grala.
Iz zgornje poslikave
na grški vaze lahko razberemo več ključnih dogodkov trojanske vojne.
Svečenica privzdiguje krilo in vabi zmagovalca na rajanje in ples k svetemu
drevesu Danajcev, ki ga je lahko predstavljal Aiax. Ahil izza nje na ramah nosi truplo Hektorja, izza
njega je Odisej. Odisej ima na glavi nenavaden klobuk, ki govori, da je dobil
navdih neba. V roki drži kačo in jo zadržuje pri njeni zvedavosti kaj se bo
zgodilo v taboru zmagovalcev. Odisej gre drugo, nasprotno pot. Tihotapi
se v Trojo, kjer naj bi bilo prav tako Drevo življenja - sveti Gral - Trojancev. Po smrti Hektorja je torej (?) obiskal
Trojance. Morda jim je ponudil pomoč pri pridobitvi trupla Hektorja. morda je
pridobil tudi nekaj zaupnikov s katerimi je skoval zaroto. Del zarote je bilo
t.im. danajsko darilo - Trojanski konj, peko katerega je infiltriral svoje
pajdaše, ki so bili predstavljeni kot simpatizerji Trojancev.
Z umikom Aiantov naj bi ljudje dobili večji dostop do
vrhunskih energij kar simbolizira starokitajski
simbol za drevo ali "črka" Ž pisna v cirilici, oz. v dvojno posodo
(sveti Gral) spremenjen simbol Drevesa življenja.
Obracun
pred Trojo med Ahilom in Hektorjem, 580
p.n.š., Getty villa
Kalifornija, ZDA
Maščevanje za hude izgube je bilo neizprosno.
Slika spodaj prikazuje kako se Priam, kralj Troje dejansko pred
napadalcem sinom Ahila, Pirom sploh ni branil, strah je obrambno reakcijo
onesposobil. Z roko si kralj zakriva obraz in z grozo čakaj na
"sojenje".
Pir oz. Piros je šel po smrti Ahila v Trojo si nadel
očetovo opravo, ki je bila kot poroča tudi Homer, vsem drugim prevelika, kopje
in meč pa je z lahkoto vihtel. Opisovan je kot povsem enak očetu, da je prav
tako imel orjaško postavo in da je bil potomec nesmrtnikov (vnuk boginje Tetis).
V Trojo ga je zvabil Odisej saj je vedel da bo obračunaval z velikani Troje, ki
naj bi bili krivi za smrt Ahila. Sistematično so med njimi delali spore. Troja
naj bi bila delo takratnih t.im. bogov, torej je bila mestna utrdba obdana s
t.im. kiklopskim zidom za katerega je značilno da je grajen iz velikih
nepravilno klesanih kamnitih blokov, ki se med seboj tesno prilegajo.
PIR, kasneje imenovan tudi Neoptolemus je bil sin Ahila, med prizorom, ko iz kralja
Priama iztrga dušo, muzej Louvre, Francija
Hektor s ščitom na katerem je narisana glava
Besa oz. Gorgone, dorski steber pa ovija kača, ki ga je kot stražarja templja
napadla, 550 - 540 p.n.š. in desno "Atena" onemogoči
šahiranje Aiaxu in Ahilu, 520 - 510 p.n.š., oboje muzej Louvre,
Francija
Hektor se je
(glede na sporočila zapisana na poslikanem starogrškem krožniku), boril proti
t.im. kači, podzavesti ljudi, branil pa je t.im. Besa, saj ima ščit z njegovo
podobo. Na njegovi strani se borijo "ptiči", ki simbolizirajo duhove,
horusov red...
Spodaj je zajček (dolgouhec), ki se je zatekel v t.im. Trojo.
Iz zgornjega kipa Balla vidimo podobnosti z perjanico in čelado Ahila in Aiantov na sploh - poudarjen dodatek ušes ter perjanico, ki je podobno kot pri tibetanskih Lam rumenih klobukov ukrivljena v ptičji kljun. Oklep ima poudarjen prostor za prsi.
Nasprotniki so bili
tudi bistveno šibkejši, pred seboj so videli mogočno postavo z oklepom, ki naj
bi ga izdelali sami bogovi. Oklep je veljal za neuničljivega. Kdor je imel
takšen oklep in orožje ni imel velikega dela da je od strahu zgrožene in vdane
v usodo klal kar enega za drugim. Več in manj so bili namreč pasivni in na
begu. Stil bojevanja novega Ahila je bil malce drugačen, spremembo so tako
pripisali njegovi jezi zaradi uboja Patroklusa. Med
zaključnimi boji za Trojo pa Trojanec Paris uspe
zadeti Ahila v slavno peto s zastrupljeno puščico. Aiant
Aiax takoj poskrbi za to, da truplo zavaruje. Trojance
pa je kot pravi bog pregnal za obzidje, toda Odisej, ki se z ostalimi Danajci boril z Aiaxom proti
Trojancem ga prelisiči in Danajci odnesejo truplo Aianta Ahila v tabor. Tam so truplo “Ahila”natančno
pregledali in njegovo rezervno opremo, ki naj bi jo skovali bogovi. S
tem, da je bilo truplo dano pred Danajce Aiaxa poniža, predvsem pa se prične hitro trgati mreža
spletk Aiantov. Po slovesnosti ter žalnim igram v
čast umrlega Ahila pride do delitve plena v katerem Aiaxu
nočejo izročiti bojne opreme Aianta “Ahila”.
Razsodniki za delitev plena pa so bili kar zajeti “sovražni” Trojanci. Aiax v postopku sojenja v katerem se je odločalo o tem kdo
dobi orožje, ki so ga izdelali "bogovi" spozna, da ga Danajci in Trojaci vse bolj
odkrito sovražijo. Bil je v povsem brezizhodnem položaju, proti sebi je namreč
imel preveč mogočni vojski. Babilonski starodavni trik upodobljen v simbolični setovski palici je za rod gospodarjev tudi tokrat deloval
uničujoče.
Aiax samomor, na¸ščitu vidimo podobo Meduse, 530 – 525 Mestni muzej Bolonja,
Španija; sredina Bes 330 30 p.n.š. muzej Broocklyn, New York, ZDA, Bes,
Royal Ontario muzej, ZDA
Levo je palma,
ki simbolizira Drevo življenja. Aiax si namešča samomorilsko orožje. Svoj meč
pričvrščuje s podlago, drugo orožje - dve kopji, čelado in ščit, je odložil. Na
ščitu je razvidna podoba Besa, ki je upodobljen podobno kot na desni
sliki, s stebrom nad glavo.
Aiax, upodobitev samomora, 580 p.n.š., Muzej sodobne umetnosti Basel, Nemčija
Aiax je na zgornji upodobitvi naslikan
kot velikan. Ljudje ob njem so skoraj pol manjši. Segali so mu nekako do popka.
Visok je bil ok 2,5 m. Aiax
je uvidel da bo razkrita celotna maškerada Olimpa,
proti združenim Danajcem in Trojancem je bil nemočen.
Izrazil je svoj bes, pobil del krdela ovac, ki jih je sicer oskrboval, se
poslovil od najbližjih, preklel tako ene kot druge in strašil, da jih bo
posmrtno preganjal ter naredil samomor.
Danajci in Trojanci so bili namreč samo navidez sovražniki. Med seboj so se pobijali in preganjali s ciljem, da zadajo čim več škode Aiantom. Aianti so bili maloštevilni, zato so posledice medsebojnega bojevanja sodobni ljudje ocenili kot nujno zlo. Da bi bili prepričljivi so skupaj uprizorili tudi osvojitev Troje, pri tem so žrtvovali številne. Nekaj Aiantov je bilo namreč tudi v Troji. Osvojitev Troje je pomenila tudi njihov konec. Aianti so navidezno zmago proslavljali skupaj z najbližjimi zavezniki na način popivanja. Opite so Danajci ob podpori številnih Trojancev uspeli pobiti. Slavni Trojanski konj je le anagram dogajanja, ki so ga zgodovinarji uspeli povsem zabrisati. Konj kot šahovska figura omogoča namreč preskakovanje ovir – je figura presenečenja. Ljudje so se z podarjenim konjem (podarjenimi vojaki) vpletli v sam ŠAH Aiantov - polbogov.
|
Konj 550 - 500 p.n.š., Mysia, Italija,
muzej Metropolitan, New York, ZDA
|
Konj 550 - 500 p.n.š., muzej Metropolitan, New York, ZDA
Iz zgornje upodobitve je razvidno da so bili Danajci v lesenem konju, ki se je premikal s kolesi. Pred vhodom so morali izročiti orožje. Tako ščite kot čelade so imeli tako Grki kot Trojanci zelo podobne, čelada je bila pri Grkih samo malce bolj zaprta, zakrivala je tudi lica. Ko so prešli »kiklopsko« obzidje grajeno iz velikanskih kamnitih neenakomernih tesno se prilagajočih blokov, so se najverjetneje pomešali med opazovalce popivanja v čast "zmage" in igrali vseljačenje ter pijanost, kasneje so orožje dobili nazaj in naslednji dan izvedli načrtovano operacijo odpiranja vhodnih vrat.
Bazilika sv. Pavla, Vatikan, Italija
Zgornji
ključni simboli bazilike posvečene "apostolu" Pavlu je anagram
simbolov:
- veriga, ki je nekakšna ječa človeštvu, je iz devetih členkov postavljena v
obliki črke omega, ki je zaprta z mečem;
- knjiga, ki ima zgoraj levo enakokraki križ (tam zgoraj) in desno spodaj ogenj
(tu spodaj - na Zemlji);
- meča, ki leži na sveti knjigi in onemogoča stik med zemeljskim ognjem in
svetom absolutnega (enakokraki Petrov križ). Meč onemogoča listanje knjige in
razmejuje znanje od konkretnega življenja...
Je tudi tu simbolno upodobljen meč Aiaxa? Ali govori
o najnovejši obliki prekletstva "boga"?
S padcem Troje je padel tudi smisel spletkarjenja preko namišljenih bogov in entitet Olimpa, ki je Aiantom (Arkhontom) preko razlaganja volje številnih bogov, služil za vnašanje nesigurnosti, zbeganosti, fatalizmov ipd. Ker je ta tehnika postala neučinkovita so se Aianti (Arkhonti) zopet zatekli v enoboštvo. Kmalu po padcu Troje so ustvarili novo religijo, ki je bila utemeljena na enem vzvišenem, nedotakljivem, vsevednem, vseprisotnem (osebnem) Bogu. Napisana je bila nova verzija Biblije (knjige knjig), katere del je javnosti deloma dostopen še dandanes. V Bibliji stare zaveze so: Arkhonti, Kiklopi, Meduse... združili svoje znanje in jo slavili kot samega Boga.
Kiklopi, skrinja znanja, 1.350 - 1.400
p.n.š., Episkopi, Kreta
Aianti naj bi imeli sposobnost pogovarjanja z Bogom
(bogovi Olimpa...) kar naj bi jim omogočalo t.im. tretje oko. Par sto
let po padcu Troje so Aiante poimenovali s Kiklopi.
Polbogovi, med katere so spadali Aianti so sposobnosti
videnja nevidnega energetskega sveta, napovedovanja usode… imeli, bili so torej
predstavniki t.im. KIKLOPOV.
Ahil, dobiva navdih od Zeusa,
ki naj bi za osvojitev Troje svetoval zažig obrambnih stolpov, Ambrosian, Iliad, 5.st.
Tudi iz spodnje upodobitve smrti N vidimo pasivni odpor zaveznikov in prepustitev samega sebe na milost in nemilost vojščakom.
Smrt Neoptolemusa,
sina Ahila, Louvre, Francija
Smrt Neoptolemusa,
sina Ahila, Louvre, Francija in Naqsh
- e Rostam, Iran
Pobijanje Aiantov, Kiklopov, Meduz... se je z občasnimi prekinitvami nadaljevalo tudi v kasnejši Perzijski državi, kot vidiumo iz zgornjega relijefa Naqsh - e Rostam.
Tudi v Iliadi podobono
kot v Bibliji stare zaveze zasledimo tekste, ki opisujejo velikane. Celo več vsi polbogovi
spadajo mednje.
"Tudi stari knez Foiniks je bridko jokal in
objemal velikansko telo
Ahila, silnega Peleovega
sina... Velikansko truplo so
junaki z združenimi močmi dvignili s tal in ga odnesli k ladjam, ga tam očistili krvi, ki je s prahom vred pokrivala tudi njegovo bojno opravo, potem so ga pa sežgali na prav tako veličastni grmadi, kakor so nedavno Ahila, ki je bil še
po smrti vzrok druge nenadomestljive
izgube za Grke.“
„Takrat pa, ko se je vnel boj za Ahilovo truplo, ali nisem
bil jaz tisti, ki sem odnesel
truplo z orožjem vred? Ti
sam ne bi imel niti toliko moči, da bi odnesel junakovo orožje, kaj šele njega samega! Zato se
umakni meni, ki nisem le močnejši od tebe, marveč
tudi plemenitejšega rodu in v sorodu s samim junakom,
za čigar orožje se zdaj prepirava!«„
Bili so
velikani in drugačnega rodu
kot ljudje, potomci Arkhontov, Ballov, Meduz...
Ahilov potomec Neoptolemus v Epiru je imel v tretjem stoletju pred
novim štetjem soimenjaka Neoptolemusa. Je morda
sodobni Neoptolemus (318–272 p.n.š.) nadaljeval
rodbino Aiantov iz 11. st. p.n.š. ali je bil le
njihov oboževalec? Bil edini vojskovodja, ki se je uspešno zoperstavljal
rimskemu imperiju. Rimske legije je eno za drugim premagoval, toda doživljal je
t.im. pirove zmage. Ob vsaki bitki je izgubil preveč
resničnih zaveznikov, tako je vse bolj prevladovala logika trgovanja, podobno
kot za časa DAVIDOVIH uspehov proti Amonvcem. Vse bolj
idejno osamljen in finančno izčrpan ni mogel pridobiti vse bolj
oklevajočih potencialnih zaveznikov kot npr. Kartežani.
To pa je je pripeljalo do razsula in do uničenja njegove mogočne vojske
ter do dokončnega vzpona setovske vladavine rimskega
cesarstva, ki še dandanes skuša pridobiti absolutistično oblast.
Prvotno
ime za Neoptolemusa je
PIR. Odtod tudi rek PIROVA ZMAGA - zmaga ki je kljub zmagi
dejansko PORAZ.
Samomor vodje vojaškega rodu arkhontov Aiaxa in obup Balla povzroči preokret verovanja. Ball se ok. leta tisoč pred novim štetjem (torej po trojanski vojni) umakne v podzemni svet. Je umik v podzemni svet šifra umika v ilegalo ali pa je Thulle svet pod zemljo kamor se je glavnina visokih svečenikov starozaveznih božanskih junakov (začasno? umaknila? Njegov umik je ključno vplival na kasnejša verovanja in civilizacijo ljudi na sploh. Ball se odreče se svoji samozavesti, lepoti in imenu. S tem je takratna religija verovanja v Olimp izgubila svoj temelj. Vlogo vrhovnega boga IEVSa oz. Zevsa je namreč dejansko igral Ball. Politeizem olimpijskih bogov je nadomestil monoteizem slavljenje enega zgodovinskega Boga stvarnika Človeka in Sveta. Pisati se je začela Biblija (stare zaveze) kot tekst ki bo nadomestil prejšnje svete tekste.
PESEM BALLU Psalm iz Ras Shamre, Pesem Ballu, Mitologija bliskog istoka, John Gray |
|
Poberi
svoje oblake, Z obrazom se boš obrnil proti skrivni gori, |
Ball
je zares padel na Zemljo
Tedaj
kot blagi El sestopi s svojega prestola
s svojimi nohti razkoplje svoja ramena,
|
ŽALOVANJE AHILA Antilohos je
našel junaka, ko je zamišljen sedel ob ladjah; v duhu je tehtal usodo, o
kateri še ni vedel, kako se bo izpolnila, in kije vtem postala resnica. Ko je
od daleč videl, kako se mu bežeči Grki približujejo, je nejevoljen ogovoril
samega sebe: |
Ko je Ahil to slišal, se mu je stemnilo pred očmi, kot bi se
teman oblak bolečine spustil nanj. Z obema rokama je zgrabil dve pesti
sajastega prahu in si z njim posul glavo, obraz in obleko. Potem se je —
velik kakor je bil — vrgel po dolgem na zemljo in si v bridkosti pulil goste
lase. Zdaj so prihitele iz šotora tudi sužnje, ki sta jih skupaj s Patroklom nekoč odpeljala kot plen; z jokom in žalostnim
glasom kričeč so obkrožile svojega gospodarja, se obupno bile po prsih in
vsem so se tresla kolena. Na drugi strani spet je Antilohos
tarnal in solze prelival, trdno držeč Ahilove roke, v strahu, da bi si z
mečem ne prerezal vratu. Vir: Gustav Schwab, Ahilovo žalovanje, Trojanska
vojna Ahil si je med žalovanjem s prahom posul glavo,
podobno kot Ball v prejšnji pesnitvi.
|
Na podlagi originalnih slik si poglejmo velikost Kiklopov, Goljatov... Bili so
1m - 1,5m višji. Kaj so slavni in opevani "junaki" ubijali? V
večini primerov ljudi brez kakršnega koli orožja, ljudi,. ki so bili sicer
malce večje rasti, imeli so malce boljše senzibilne lastnosti - izjemno razvito
t.im. tretje oko.
KAKO
SO ARKHONTI USTVARJALI PRAZNOVERJE ZBEGANOST IN OBUP
Odisej (Odisejeva vrnitev, Homer): »Pripluli smo na otok Aiolijo; otok plava kakor splav in se obdan z bronenim
zidom dviga v nebo kakor gladka pečina. Na njem je prebival Aiolos,
Hipotov sin, prijatelj nesmrtnih bogov in gospodar
vetrov. V svoji palači je imel šest sinov in šest hčera; ko so dorasli, jih je
med seboj pomožil in poženil.
Živeli so, kakor bi bil vsak dan praznik: podnevi so jedli, pili in peli,
ponoči pa spali pri svojih ženah. Aiolos nas je
prijazno sprejel in cel mesec smo bili njegovi gosti. Zanimalo ga je vse, kaj
se je dogajalo pred Trojo, kako močni so bili Grki, koliko ladij so imeli in
kako so se vračali v domovino. O vsem tem sem mu natanko pripovedoval, kot se
spodobi. Ko sem ga naposled prosil, naj nas odpravi dalje, je bil takoj voljan
in nam je dal velik meh iz kože devet let starega junca; v njem je imel zaprte
vse vetrove, kar jih piha na zemlji, kajti Zeus ga je
postavil za vladarja vetrov in mu dal moč, da spusti, katerega hoče, in pomiri,
katerega hoče. Aiolos sam ga je prinesel na ladjo, ga
privezal s srebrno vrvico in ga tako zadrgnil, da niti najmanjša sapica ni
mogla ven. Vendar nam ni dal vseh vetrov s sabo; vetrov mu je ostalo na pretek
še doma. To se je takoj pokazalo, ko smo odpluli, ker je za nami poslal
večernik, ki se je ves čas enakomerno upiral v naša jadra in gnal ladjo proti
domovini.
Komentar V.S.: V svojem neznanju je Odisej dejansko mislil, da je Aiolos vladar vetrov. Dejansko je Aiolos
vetrove zelo dobro poznal... nikakor pa ni bil njihov gospodar. Odiseju se je
posmehoval, ko mu je za darilo vetrove dal v vreči. Tako je njega in vse njegove
privržence porinil v popolno praznoverje in neumnost. Obenem je iz povedi
razvidno da je Aiolos zvedel za ključne bojne podatke
s katerimi je razpolagal že povsem zmedeni Odisej. To je storil zaradi uboja
Kiklopa in padca Troje, saj je bil Aiolos pristaš
Arkhontskega reda.
Devet dni in noči smo nepretrgoma pluli, deseti dan proti večeru smo bili že tako blizu Itake, da smo lahko videli stražne ognje pastirjev. Tedaj me je trudnega premagal spanec, zakaj vse dni in noči sem sam ravnal z jadrovodno vrvjo; nikomur je nisem zaupal samo zato, da bi bili čim prej doma. Ko sem spal, so moji tovariši začeli ugibati, kaj bi utegnilo biti v mehu, ki mi ga je kot gostinsko darilo dal Aiolos. Menili so, da vozim domov v mehu zlato in srebro, in naposled je eden izmed najbolj pohlepnih spregovoril :
»Čudno, da tega človeka povsod tako ljubijo in spoštujejo. Koliko plena je nagrabil že v sami Troji, zdaj ga je pa še Aiolos obdaril s polnim mehom zlata in srebra! In vendar smo mi prebili iste težave in nevarnosti, a se vračamo praznih rok domov! Dajmo, odprimo meh, bomo videli, kakšne zaklade ima v njem!«
Rečeno — storjeno. Odvezali so meh in vsi vetrovi so ušli iz njega, in koj zatem je nastal vrtinčast vihar in potegnil ladjo spet na odprto morje.
Bučanje viharja in kipenje morja me je vrglo iz spanja. Takoj sem vedel, kaj je. Najraje bi se bil pognal z ladje v morje in naredil konec svojemu bednemu življenju, a sem se premislil in sklenil, da bom trpel dalje, naj že pride karkoli. Silen vihar nas je vrgel nazaj na Aiolov otok. Tu smo stopili na kopno in se založili s pitno vodo. Po kosilu sem šel sam z glasnikom in še enim spremljevalcem v Aiolovo palačo; našel sem ga, ko je ravno z ženo in sinovi sedel pri obedu. Vsi so se začudili, da smo se vrnili.
»Kaj pa ti spet tu, Odisej?« so me vpraševali drug za
drugim. »Ali te nismo skrbno odpravili na pot, da bi varno dospel v domovino?«
»Krivi so moji ljudje,« sem odvrnil, »in navsezadnje tudi sam, ker sem zaspal!
Pomagajte mi še enkrat, prijatelji, vam je to lahko!«
Vsi so molčali. Naposled je vstal kralj in jezno rekel:
»Poberi se mi pri priči iz hiše in z otoka! Ne morem in ne smem pomagati
človeku, ki ga sovražijo bogovi! Zato mi zgini, zavrženi človek!«"
Komentar V.S.: Aiolos je ob vrnitvi zmedenega Odiseja pokazal kako zelo ga zaničuje, takoj ko se je znašel pred njim je Odiseja nadrl in vrgel čez prag.
copyright © by Vladislav Stres
GSM 031 578 981