RENICNA PODOBA MARIJA VESTA
GOVORICA FRESK V NAJBOLJE OHRANJENI
STAROKRŠČANSKI CERKVI
- EUFRAZIJANA, POREČ, Hrvaška
RESNIČNA PODOBA MARIJE OZ. Maryām IN
NJENEGA SINA - JEZUSA
Maryām (aramejsko), Maria (latinsko), Hestia oz.
Ἑστία,
Μαριαμ
(starogrško in grško)
UVOD:
Zaradi arheoloških najdb v Poreču, Hrvaška, lahko vidimo najbolje ohranjeno starokrščansko
cerkev, ter izkopanine ob oz. tudi pod cerkvijo, na svetu. Toda pred najdbo
podometnih izjemnih mozaičnih umetnin iz najzgodnejšega obdobja krščanstva, je bila
najbolje ohranjena cerkev - cerkev sv. Petra v Rimu. Stala je na mestu kjer je
danes mogočna cerkev arhitekta Michelangela, imenovali so jo Konstantinova
bazilika. Bazilika je bila zgrajena nad grobom Sv. Petra v 4. stoletju. Leta
1506 so baziliko na zahtevo papeža Julija II. pričeli temeljito
obnavljati. Izbrani arhitekt - Bramante je med obnovo uničil številne mozaike
prvotne Konstantinove bazilike, saj so ga pri prenovi ovirale, menil je tudi da
so zgolj dekoracija. Po smrti Bramanteja leta
1514 je delo prevzel Rafael, leta 1546 pa je delo na cerkvi prevzel
Michelangelo. Leta 1823 so zainteresirani požgali cerkev Sv. Petra v Rimu.
Pa tudi takrat ni bilo uničeno, vse kar je bilo prenešeno iz prvotne bazilike iz 4. stoletja,
kot vem se je ohranilo predvsem nekaj kipov.
Pa si oglejmo najbolje
ohranjeno zgodnjekrščansko cerkev - pripoved njenih mozaikov in ornamentov.
Cerkev imenovana po patru Evfraziju
je Eufrazijeva bazilika. Tako v notranjosti kot pred njo stojijo številni stebri, iz najzgodnejšega obdobja
krščanstva, stenski mozaiki so iz 5. stoletja, mozaiki, ki so v dveh
slojih pod podom
cerkve, pa so iz 3 in 4. stoletja. Zraven cerkve so pod plastmi zemlje
odkrili talne mozaike še starejših dveh manjših cerkva. Ti dve cerkvi
sta bili
nekaj časa del presbiterija Evfrazijeve bazilike. Pomen bazilike je
1997 UNESCO utemeljil s citatom: "Eufrazijana je najbolje
ohranjena zgodnjekrščanska cerkev na svetu." S to
utemeljitvijo jo je uvrstil med
svetovne spomenike.
Eufraziana 4-5 st., Poreč Hrvaška
Od prvotne prve bazilike je ostalo zelo malo - talni mozaik, ohranil
pa se je videz tega starega krščanskega svetišča v sami mozaični povedi v Evfraziani.
Slika govori, da je bila prvotna cerkev, ki jo
lahko datiramo pred letom 240 n.š., posvečena
predvsem Maryām, da je bila razdeljena na središčni del in dva stranska stebriščna
prizidka.
Maryām - MATI JEZUSA:
O Jezusu lahko govorimo šele, ko vemo kdo je
bila njegova velika mati.
Pri nas ji rečemo Marija, v
hebrejskem izvirniku pa
se imenuje Maryām. Maryām je točnejše ime za veliko
svečenico, saj se v imenu samem skriva poved, da je bila Maryām mati
sveta, mati, ki ves svet prepaja s svojo energijo belega mleka. Zato bom uporabljal izvorno ime
Maryām. Stari grki so jo imenovali devica
Hestia - Ἑστία, ki je bila
"boginja" srca, torej odprtosti, tolerance in
iskanja sožitja. Vesta pa je bila poleg "boginja"srca, doma in družine.
V t.im. Evfrazijevi baziliki je pred
Maryām v obliki aure lok s podobami
svečenic.
Središčna, najmogočnejša podoba cerkve je
Maryām, obkroža jo obok
s 12 svečenicami, med njimi pa je na vrhu njen sin upodobljen kot ovca .
Oglejmo si imena svečenic, ki so bile
predstavnice podobnega reda kot Maryām.
AGATHE, AGNES, CICILIA, EVGENIA, BASILISSA, FILICITAS |
Nad glavami svečenic - nevest je simbol KRISTUSA. Kristusa predstavlja
BOŽJA OVCA.
Ker je postavljena v sam center nad glave svečenic pomeni, da je
KRISTUS cilj svečenic.
|
EVFYMIA, TECLA, VALERIA,
PERPETVA, SVSANNA, IVSTINA |
Tako kot je bila svečenicam ključna naloga da rodijo preroka,
odrešenika - duhovnega vodjo človeštva, tako so bili na drugi strani tisti, ki
so takšne otroke iskali da bi jih uničili. Čim bolj se je čas približeval t.im.
letu nič tem večkrat so svečenice - božje porodnice bežale s svojim posvečenim
otrokom pred roko oblastnikov. Je bilo zaradi tako protibožjega in prevzetnega
ravnanja človeški rod povišan ali ponižan, odrešen ali pahnjen v lastne krivde?
Če pogledamo naokrog vidimo, da je Jesseus svet le želel odrešiti, odreševal pa
je tiste, ki so ga prepoznali.
Evangelij po Mateju
2,14-21., Beg v Egipt:
Ko so odšli, se je Gospodov angel prikazal Jožefu v sanjah in rekel:
»Vstani, vzemi dete in njegovo mater in béži v Egipt! Bodi tam,
dokler ti ne povem; Herod bo namreč iskal dete, da bi ga umoril.«
Vstal je, ponoči vzel dete in njegovo mater ter se umaknil v
Egipt...Ko je Herod umrl, se je v Egiptu Gospodov angel prikazal
Jožefu v sanjah in rekel: »Vstani, vzemi otroka in njegovo mater in
pojdi v Izraelovo deželo, kajti pomrli so tisti, ki so otroku
stregli po življenju.« Vstal je, vzel otroka in njegovo mater in
prišel v Izraelovo deželo. Ko je slišal, da vlada v Judeji Arhelaj
namesto svojega očeta Heroda, se je bal iti tja. Bil pa je v sanjah
opomnjen in se je umaknil v galilejsko deželo.
Maryām KOT SVEČENICA
Maryām med poslušanjem ANGELA - osebe s simbolnim tretjim
očesom sredi čela in krili - kako jo podučuje o njeni osnovni nalogi - roditi
KRISTUSA.
Nad glavo ima Maryām simbol božjega semena, ki ga nammerava
roditi. Njena starost bi lahko ocenili na 18 let.
Obraz Maryām, ko je bila noseča po recepturi Vestalk.
Starost ok. 24. let.
Venec blagoslova, ki ga Maryām
prejme od sv. Duha.
Obraz Maryām, ko je prejela
najvišjo iniciacijo - energijo sv. Duha.
Starost ok. 30 let.
Obraz Maryām ali Magdalene, Jezusove pomočnice?
Maryām ko blagoslavja dva Kateheta v svečeniški stan.
Del blagoslova, ki ga je prejela od sv. Duha daje pripravnikoma v svečeniški
stan. Starost morda ok. 24 let.
V Evfraziani vidimo 2 stranska oboka z mozaiki. Desni nesporno predstavlja
Jezusa med izvajanjem iniciacije. Roki namreč simbolično polaga v glavo dvema
katehetoma - duhovnikoma začetnikoma. Levi pa prikazuje Magdaleno. Glede na
razporeditev obokov je jasno, da imamo pred seboj sodelavko Jezusa. Kaj počne?
Izvaja obred glorifikacije - slavljenja. Na vrh glave dvema
presvetljenima na glavo polaga venca slave. Mozaika tu (seveda) niso v celoti odkrili, saj pove za
današnje razlage rojstva krščanstva preveč. Menim, da vidimo svečenico
("Magdaleno), ki je delovala skupaj s svojim
sinom, tako da je posvečene s strani Jezusa glorificirala. Tako
(seveda) se ne moremo prebrati imen dveh
svetih mož - imen, ki dobrih deset let po uvrstitvi v zakladnico sveta s strani
Unesca, sta še naprej prekrita pod ometom.
Vesta, 27. p.n.š, Metropolitan muzeum, New York, ZDA
Starejše upodobitve so združevale obe vrsti posvetitev v Vestalkah oz Vestah.
Zgoraj vidimo dve Vestalki med iniciacijo v višjo duhovnost. Prva izroča
mladeniču sveti ogenj, druga pa z roko nakazuje da mu ga daje v glavo.
Eufraziana 4-5 st., Poreč Hrvaška
Kateri imeni se skrivata pod neodkritim ometom? |
|
Neron in mati Agripina muzej Aphrodisias,
Caria, Turčija |
Tako kot je posvečala npr. Magdalena, so Veste
matere posvečale svoje sinove npr. rimske vladarje... Desno zgoraj vidimo kip
Nerona z materjo Agripino med obredom glorifikacije.
Še bolj žalosten je omet pod mozaikom krščanske
svečenice, ki blagoslavlja apostola:
Pod njim bi lahko bil mozaik s simbolno čašo nesmrtnosti - del SVETEGA GRALA.
Motiv, za katerega predpostavljam
da je del vznožja mozaika levega stranskega oboka s podobo Maryām, sem našel na talnem mozaiku starejše cerkve sv. Mavra iz 2. oz. 3. st. novega
štetja. Kasneje je cerkev sv. Mavra ostala del presbiterija t.im. Evfraziane. V ok. 6. stoletju je bila
cerkev sv. Mavra do tal porušena. Če je to okvirno res potem je tudi obred:
“To je moje telo, ki je predano za vas. Ta kelih je nova zaveza v moji krvi.”
obred Maryām, matere Jezusa,
ko je mazilila Katehete v prenovo telesa. Jezus pa je ljudem dajal
nadgradnjo povezanost s Sv.Duhom oz. Sv Duha. Glej
RESNIČNA PODOBA JEZUSA. Tako je
Maryām razdeljevala telo svoje čistosti, posvečala kruh in pijačo in
spreminjala podobo človeškega sveta v božjega.
Maryām je bila zadnja znanejša
Vestalka. Red Vestalk je bil naslednik reda Izide. Naloga Maryām je bila odpreti ljudi občutenju
Sveta. Tistim, ki jih je blagoslovila in umila s sveto vodo svoje ljubezni in
pozornosti je izničila telesno grešnost in jih kot bitja čistosti povezala s
Svetom.
Osnovni nauk je bil:
Svet je ENO
povezan z ljubeznijo,
zato ljubi,
daruj
in dovoli da te vodi Bog
Tako so ljudi preobražale v
ljudi "ribe" - v ljudi, ki so bili sposobni stalne komnunikacije s t. im. prano.
Ritual je bil sestavljen iz več delov. Uvod je bil spokora in iskreno kesanje,
nato maziljenje s sveto vodo in kasnreje ležanje v vodi krstilnice, ki je imela
obliko ribe.
Nato je sledil ritual spremljan z
blagoglasnim petjem in povzdignjenje v svečenika - božjo ovco.
Krstilnica, ki jo vidite je ostala od prvotne bazilike
sv mavra. Krstilnica ima obliko ribe. Služila za obrede prepoznavanja "morja", hindujci bi rekli
prane. Vprašamo se
kdaj so vlogo tega čudovitega obredja prevzeli moški svečeniki, verjetno ko
so bile krstilnice v obliki manjših bazenov nadomeščene s kropilnicami. ?
Vse Vestalke so imele podobno
nalogo, Maryām je
spreminjala svojega sina Jezusa v božjo ovco - Kristusa.
Eufraziana 4-5 st., Poreč Hrvaška
Hagia Sophia 886 - 912
Podobno upodobitev najdemo tudi v
izjemni bizantinski umetnosti, kasneje dodano tudi muslimanski Hagije Sofije. Le
da tu angeli niso več prisotni. Tudi na tej upodobitvi zaščitniško sedi na SALAMONOVEM templju.
Upodobitev iz 5. stoletja je bližje srži povedi, saj Maryām sedi na oblaku energije, ki se dviga nad templjem,
v Hagiji Sofiji pa je ta simbol že materializiran z blazinama, ki poudarjata
razpad rimskega cesarstva na dva dela - kičasto cesarskega in bizantinsko
"zeleno" vitalnega (Zahodno rimsko cesarstvo je bilo sicer ukinjeno konec 4
stoletja, toda duhovna oblast njihove rimske Rimokatoliške cerkve je ostala. Okrog templja so posajene rože,
kar govori da je tempelj središče Raja. Šopkov je trinajst kar govori o
številu mesecev, kot jih je bilo pred novo dobo po Jezusu.
Maryām stara morda okrog 20 let, je obkrožena je z dvema angeloma, bog iz višav (energija Oriona,
Siriusa...) pa jo blagoslavlja - posveča v svečenico najvišjega ranga. Pred
seboj imamo sliko božje poroke med Maryām in najvišjo duhovno energijo - Sv.
Duhom. Božje milosti je deležna zaradi otroka, ki je s strani Sv. Duha
spoznan za boižjkega sina. Mati okrog leto dni starega sina drži z levico za koleno in z levico za desno rame, kar
govori o tem, da bo otroka zavrtela. Želi da otrok, ki ga drži v naročju, kot KRISTUS
spremenil svet. Uveljavitev Kristusa, pa je uveljavitev sožitja in sprememba v
novo povezanost Sveta. Ob
njej sta dva angela, ki z rokami nakazujeta, da naj si prizor ogledamo.
Maryām - mati Jezusa, nikakor ni bila navadna mati.
Bila je svečenica najvišjega ranga tistega časa. Svečenice, ki so
razporejene levo in desno od KRISTUSA - BOŽJE OVCE, imajo
zapisan predznak SCA. Fonološko SCA pomeni nevesta. Očitno so bile neveste
Svetemu Duhu oz. najvišjim duhovnim energijam.
Rimski kovanec z obdobja Kaligule, 41 n.š. z
upodobitvijo Vestalke, simbol za njeno presežno duhovnost je SC, ostalo
kompozicija po tvori prostor ter črko A.
Rimski kovanec na katerem piše ime Vestalke FELICITAS
(lat. rodovitnost, sreča, uspeh)
Natančneje si poglejmo prvi dve svečenici oboka, torej nevesto
z imenom IVSTINA in FILICITAS:
SCA FILICITAS |
|
SCA IVSTINA |
Obe upodobitvi žensk izražata globoko vero v presežno, oz. visoko duhovno
energijo. Pod njima pa je "okras". Toda ta okras ni okras - je zelo zahteven
simbol - simbol maternice in ploda. Plod, ki spominja na položeno
jabolko je bila ključna naloga svečenic. Menile so da: kontemplacije, čistost
življenja, vzgoja za presežno omogoča rojstvo osebe, ki je sposobna duhovno
voditi ljudi v prihodnosti.
»Blagoslovljena ti med ženami in blagoslovljen sad tvojega telesa!«
(primerjaj Lk 1,39-45). Latinsko besedo Felicitas ponekod pišejo tudi
Filicitas, obe pa prevajajo s sreča. In res kot iskalka lepote in bistva je
bila deležna izjemnih blagoslovov, ki jih je uspešno prenesla na svoje otroke in
Vestalka ter Prerok, ki ju je med drugim rodila sta prinesla srečo ljudem
na sploh.
Na sliki je upodobitev dveh nosečih žensk. Prva leva je
napravljena v rjava, desna pa v zlata oblačila. Noseča Maryām stoji pred
svojim svetiščem in razlaga Elizabeti? (materi Janeza Krstnika) skrivnost svoje
naloge -
spočeti preroka. Elizabeta pred Maryām simbolično privzdiguje krilo in ji
tako govori, da mora ženska sprejeti moškega tudi fizično. Maryām z
gestikulacijo govori, da to dejavnost prepušča njej in njej podobnim, sama je
izbrala pot svečenice. Duhovnik pripoved o postopkih in pogovor z zanimanjem posluša
- odgrnil je del skrivnosti.
Več o skrivnosti deviškosti t.im. Marije.
Simbol novega rojstva pa je razviden tudi na kapitelih
stebrov. Ves marmor iz katerega so bili narejeni stebri je bil prepeljan
iz t.im. mramornega morja v Turčiji. Kapiteli stebrov imajo okrasne
relijefe, s svojstveno pripovedjo.
Še enkrat si poglejmo krogljico nad njeno glavo. Sedaj pa kapljičasto obliko, ki
je del spodnjega starodavnega stebra in lesoreza in nato še spodnjega mozaika.
Eufraziana 4-5 st., Poreč Hrvaška
|
Iz cerkve sv. Evfimije, Rovinj, Hrvaška |
Detajl mozaika Vestalke v baziliki San Vitale, Italija (več
ukinitev Vestalk)
Tudi na drugih stebrih lahko zasledimo podoben motiv kapljice sv. Duha-
detalj, ki govori o božanskem semenu, ki je prišlo na Zemljo.
Maryām imenujejo tudi Theotokos (grško) - božja porodnica.
Z rojevanjem otrok, vrednih imena, so matere božjih otrok nosilni steber
prihodnosti civilizacije. Na spodnjem grško oblikovanem stebru vidimo žensko, ki
ima na glavi krono sestavljeno iz semen.
Caryatide, Britanski muzej
Toda temu simbolu na starokrščanskih stebrih je zelo podoben staroegipčanski
slikopisni hieroglif. Pred nami je lesorez, ki opisuje duhovna sporočila
svečenika Hesireja iz Sakkare. Hesireja umeščajo v 3. dinastijo 2700 p.n.š. Na
tej upodobitvi je božje seme stiskano - preizkušano med levo in desno stranjo.
Ramzes IV., dolina kraljev, Kairo (posebej pozorni bodite na
božjo kapljico, ki pade na "razmočeno zemljo" in je potem kot plod dana pred
preizkušnje.
Stranski del staroegipčanske skrinje.
ok. 1.700 p.n.š. Mestni muzej v Berlinu, egipčanski oddelek
Egipčanska svečenica je verna do te mere, da svoje telo jemlje
kot posodo za duhovne energije, ki prihajajo vanjo iz drugih "svetov". Otrok, ki
ga daruje svetu ljudi ima v sebi božanska "semena" in je zato prerok.
Pred stoletji in nazaj so verjeli v obstoj duše kot energetskega pojava.
Muzej Borgia, Rim, Italija |
Muzej Kartagina, Tunizija |
Ženska ima skrivnostni
nasmeh, saj slika govori o skrivnostih. Podrobneje si poglejte kupo, ki predstavlja telo in "belino" -
Duha (čistosti in presežnosti), ki prihaja vanjo. Izza njene glave pa je žara z
dušami - spominom preteklosti.
|
Vestalska svečenica na sredini je pred
dilemo. Ponudena ji je duhovnost dveh različnih - REM ali ROM, HORUS ali
SETH... Še v starem Rimu so
verjeli v duhove prednikov, ki so nekaj časa bivali skupaj z
družino. |
Tudi ta motiv je iz muzeja Borgia,
Rim. Vidimo "vmešavanje" točneje
dopolnjevanje nebesnega otroka oz. jajčka 2 zemeljskih. Nebesni je prišel na
"krilih".
V muzeju Loure v Parizu,
Department of Egyptian Antiquities1550 -1295 p.n.š. in Medina el-Gurob 1300
p.n.š., vidimo podoben
staroegipčanski motiv. Dekleta imajo nad glavo seme, mlajša uživa otroštvo in se
z njim posebej ne ukvarja, starejša pa poje o veselju skozi simbolno igranje na
lutnjo in petje. Upodobitev govori da je dom dovolj uredila, da lahko postane
mati. Seme duhovnosti od zgoraj je že padlo vanjo, kot v razmočeno zemljo -
poglejmo si stranski kapljici, ki sta seme obškropili. V fetus implementirati
energetsko substanco sv. Duha je bila kot kaže osnovna naloga številnih
starodavnih svečenic od Maat, Nut, Isis do Vestalk
med katere je spadala tudi izjemna ženska in svečenica Marija - Maryam.
Maryam v visoki nosečnosti. Ob njenem telesu je narisana aura, okrog glave in
dela nog je aura zlate barve.
Anghor Wat, tempelj Prasat Kravan, Kambodža
Podobne svečenice kot Vestalke v Evropi so bile tudi v
Kambodži. Na sliki vidimo svečenico v visoki nosečnosti, z desno roko gladi
plod, levo pa ima oblikovano v obliko vazice, ki simbolizira da je ima v sebi
božje seme. Prostor okrog nje simbolizira auro - ker je aura fizično nevidna je
prikazana kot negativ t.j. prazen prostor. Tudi starejše upodobitve
ključnih oseb krščanstva so bili pred stoletji nazaj upodabljani z AURO.
Zardi prikrivanja skrivnosti da energije so in da so za naš duhovni
obstanek še kako potrebne jih na sodobnih praviloma ni več.
Iz cerkve sv. Evfrazije, Rovinj, Hrvaška
Posebej bodite pozorni na roki zgornje svečenice, saj so dokaj
podobno postavljene kot enostavni ladijski vijak. Pripoved bi se lahko glasila:
" Povzdigujem te, ki daruješ iz sebe z vero v ljubezen in se odrekam tebi ki si
zagledan v možne sadove drugih.
Ogledali smo si starejše upodobitve svečenice, poglejmo si še
novejšo preko spleta zelo razširjeno upodobitev?
Sam sem mnenja, da so tovrstne slike in obvestila norčevanje
iz svečenice in njenih plemenitih ciljev.
Sedaj pa se zopet vrnimo na stebre Evfrazijeve bazilike.
Kapitela dveh stebrov tik ob vhodu v baziliko. Levi steber
preko simbolne govorice prikazuje oploditev - seme v uterusu oz.
maternici, desni pa da se je razvil poganjek.
Rastlinski simboli govorijo o zanositvi in razvijajočem se fetusu.
Kapitela obeh stebrov, ki sta na samem vhodu v Evfrazijevo baziliko sporočata da
se je rodila izjemna oseba - napovedujeta rojstvo odrešenika - Jezusa.
Maryām je verjela v svetega Duha in to tako zelo, da je bila
ena najpomembnejših svečenic svojega časa. Da bi bil otrok čim bolj sin
Boga Očeta se je kot svečenica povsem izognila spolnim odnosom z
moškim(i). Zato je bila DEVICA. Pa si poglejmo zgodbo o VESTALKAH.
MOLITEV
dodatni
VIR: http://en.wikipedia.org/wiki/Hestia
© by
Vladislav Stres
UKINITEV VESTALK
RESNIČNA PODOBA JEZUSA
VAZE
STVARJENJA
PPT
podoba Marije in Jezusa
SKRIVNOST KAINA IN ABELA,
LAZAR
O MITRAIZMU
O ATLANTIDI
© by
Vladislav Stres
GSM: 031 578 981